|
|
|
|---|---|
| Var i Göteborg finns det en GDS-hall? | |
|
Ok i Partille, Ok i Bäckebol. Har för mig att det skall finnas en i Angered men kan tyvärr inte hjälpa dig med något namn. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Preem Kaggeledstorget. Tror även att det ligger kvar en hall i änden av Odinsgatan, upp mot Olskrokshållet. |
|
|
Billaga heter hallen på Hisingen. Finns även en i Kållered, ok/q8. Den på Odinsgatan kan vara riven, minns inte riktigt. Länk |
|
|
Gå in på OKQ8.se och gör en sökning på stationer i 031-området och kryssa i GDS, så får du fram en förteckning över samtliga OKQ8 hallar. __ Min bil: Länk |
|
| Tack ska ni ha för informationen! | |
|
Det är sånt här som gör en gammal halvrostig BMWPower.nu nyttjare glad innan han ens använt sökfunktionen själv. Frågan är postad, besvarad och tackad för innan datorn var påslagen:) Ha en trevlig kväll alla och bakdelen av Sverige(givetvis den mest kvalitativa delen för där finns vackra damer:)) får Ask-besök i sommar. Mvh Asken |
|
|
Tjenare, Finns även en GDS-hall på macken vid Högsbohöjdsmotet på Högsboleden, den fanns inte med på OKQ8-listan så jag antar att det inte är en OKQ8 (minns dock inte vad det är för mack). Mvh Wiberg |
|
|
Kan vi uppdatera denna tråden med lite bra GDS-tvättar i de östra stadsdelarna? Jag tvättade bilen på odinsgatan fram tills den hallen revs. Sedan bakom systemet vid munkebäckstorg. Den tvätten finns kvar, men de har slutat med GDS. Var ska jag tvätta bilen nu? Vill ha högtryckstvätt, och varmvatten i hink. Nåt mer behöver jag inte... |
|
|
Finns tyvärr inte så mycket i östra stadsdelarna, i alla fall inte vad jag känner till... CleanPark i Kallebäck/Skår, men den är bara dyr och dålig - duger för en snabb avspolning, men inte för en riktig tvätt. OKQ8 vid McDonalds i Partille är bra om man vill åka lite längre. Där finns bra högtryck, varmvatten, lyft m.m. och man betalar per timme. |
|
| Just det, OKQ8 vid Prästgårdsängen (Danska Vägen) skall ha GDS också, har aldrig testat men den kan inte vara speciellt stor i såna fall. De kanske har gjort om det som tidigare var en liten bilverkstad till GDS? | |
|
Komplettering av mitt tidigare inlägg... Körde förbi OKQ8 på Danska Vägen idag och mycket riktigt har de GDS-hall. Däremot satt ett stort plakat utanför butiken där det stod att macken skulle läggas ner inom kort och det såg rätt så övergivet ut. Blir tredje macken som läggs ned i området på bara några månader efter Preem munkebäck/kaggeledstorget och Shell St. Sigfridsplan. Börjar misstänka att det det finns någon slags politiskt beslut om att förbjuda bensinmackar annat än de som ligger vid motorvägsavfarter. |
|
|
Kan oxå komplettera lite. Tvättade bilen idag på OkQ8 i Partille. Jättebra GDS tycker jag. Kostar 2 kr per minut. Jag körde högtryck, samt tvättade bilen två gånger för 60-70 kr, dvs på drygt 30 min. Ingen minimiavgift om jag minns rätt. |
|
| Om ni passerar Kungsbacka så har Preem ett antal GDS-platser här. | |
|
Brukade också hålla till på Friggagatan men något liknande verkar inte finnas längre. Det är då själva f-n om man skall behöva städa sitt garage för att kunna tvätta bilen inomhus. Jag vägrar. Tips på GDS-hallar i västra Gbg välkomnas. Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. |
|
|
Kan rekommendera Statoil Backadal (vid Stigs Center). Åker från centrum dit för att tvätta bilen då det är en inomhushall och bra tryck i slangarna. Man betalar dessutom endast för poletterna och ej för tiden amn är inne i hallen. Mvh Tomas |
|
|
Jag brukade använda mig av Preem på Högsboleden, men nu är ju den nedstängd så jag har flyttat till OKQ8 mittemot Frölunda Torg, längs söderleden. Lite trängre utrymme, men i övrigt rätt ok anläggning. Tyckte bättre om Preem dock. /Wiberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.