|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en MB e320 nu men har bestämt mej att byta bil, (brukar byta ca 1gång/år) Har haft flera bmws förut och nu tror ja det blir en till. Valet står mellan mercedes och bmw men det känns som om man ska få en lika modern mercedes så kostar det de dubbla. Så en e38 tycker ja ligger jävligt bra i pris om man jämför med en s-klass merca. Jag köper inte en 7a för att ha en racerbil så motorn har ingen betydelse för mej. dock vill ja inte ha diesel, det ser ja inga fördelar med. Bensin förbrukingen spelar inte heller så stor roll (då skulle jag titta efter annan bil) Det jag prioriterar är Automat Skinn mycket utr. vilka årsmodeller ska man akta sig för? vilka fördelar har dom nyare ? har sett att priserna kan skilja rejält för likadana bilar.. | |
|
En E38 är ett klokt val. Det mesta värt att läsa finns beskrivet under modell och begagnatguiden, om du inte redan har hittat dit ( Länk , Länk ). Från årsmodell 99- kom en del uppdateringar samt ett facelift, så dessa modell är att föredra enligt mitt tycke. Den sista årsmodellen var även relativt välfylld med utrustning oavsett 728 eller 750. I slutet av år 2000 kom även 16:9 skärmen som tillval. Se till att objektet i fråga har en väldokumenterad historik. Det finns tyvärr många vrak för en billig peng där ute. Skulle jag byta upp mig någon årsmodell idag så skulle det definitivt bli en med V12 under huven. Marginellt dyrare i drift och underhåll, men helt underbar i gång och prestanda. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Kanske ska tillägga att jag inser ju att dom som säljer 750 för 29000kr inte är något att satsa på. Men jag har tänkt lägga ca 50tkr, och för dom pengarna borde man ju få en skaplig eller? tycker inte det känns kul att köpa en för det dubbla när dom sjunker i pris som dom gör. Har du en e38 tillsalu? |
|
|
De två som jag tycker verkar vettigast på blocket just nu är: Länk och Länk Nu vet jag inget om dem, men de verkar riktigt fina och till vettiga priser. Visserligen lite över dina 50tkr, men det kanske finns prutmån så ni kan mötas halvvägs. |
|
|
The Stig: Är också svag för ljus inredning, snygga exemplar. Mr_Hope: För 50´ skulle jag åka och titta på denna: Länk Länk Mvh |
|
|
nog ett bra val, men var beredd på att det drar iväg för att hålla den i tip-top skick! det kostar ju att äga, men du verkar ha rätt inställning. Jag skulle efter din beskrivning köpa en 735. 740 eller 750 728 brukar oftast vara ganska dåligt utrustade, men hittar du en fin sån så blir du troligen mycket nöjd då också. Jag bytte också bil ofta förut, har haft min 740 i 1½år och har inga planer på att byta! känns skönt jag värderar min bil mycket högre än vad marknaden gör :) |
|
|
har dammsugit blocket totalt på 7-serien nu! verkar som jag kommer att kunna hitta en för runt 50 000:- men jag har även hittat en del krav som kan minimera min sökning.... Såhär ska drömbilen vara då : 728,Automat,svart skinn,tv/navi men har sett att nästan ingen 728 har tv/navi och sen får den ju inte vara sliten, nån skavank är ok men inte allmänt sliten ---- Nu ska Mercan bort. ska skaffa en bmw igen! Har du en e38 till mej? |
|
|
så det är nog en 740 det blir av utrustnings skäl... men jag har ju inget emot v8an heller så ---- Nu ska Mercan bort. ska skaffa en bmw igen! Har du en e38 till mej? |
|
|
du får nog gå upp lite i motoralternativen... hur många har råd att lägga 700 000 - 1mille på en bil snålar på motorn.... inte många. Jag kan tipsa om lite utrustning som begränsar din sökning ännu mer: Dubbelglas Bensinvärmare (webasto) konturstolar servotronic TV/Navi det är utrustning jag uppskattar! |
|
|
Tack sad_ant Men somsagt så vill jag ha standard utrustningen + tv/navi mer behöver jag inte. Men ja tycker det är så himla svårt att hitta en vettig bil.. blir misstänksam när den bil jag var intresserad av bara hade ägts av säljaren sen maj iår! och annonsen satte han in 25juni... hmm.. ---- Nu ska Mercan bort. ska skaffa en bmw igen! Har du en e38 till mej? |
|
|
Det är gott om prisvärda E38 ute nu känns det som Tex. denna Länk säkert inte helt rost- och felfri eller i nyskick, men ändå svårslaget bra pris, en 728i 99- känns som det absolut vettigaste alternativet om de är en bruks-E38 man söker Samma sak med denna Länk säkert inte perfekt, men bra pris Länk har jag också tittat närmare på Min fd 750i finns också till salu nu Länk inte billigast, men den är mycket fräsch och helt felfri, till skillnad från 98% av alla andra E38, "finast i Sverige" får man dock ta med en nypa salt.. BMW CS #5139 |
|
|
Hej J.L. Vilken underbart fin 750 du har. Svårslagen måste jag säga. Jag har min 740 i samma färg ute till försäljning just nu. Inte lika välutrustad som din men i ett formidabelt skick. Jag gillar dessutom färgen på våra bilar. Lev väl och många sköna mil med kärran önskas Peter |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Undrar vilken 750 som verkligen är "Sveriges finaste"? Jag brukar få komplimanger för mina 750ior men jag vet även att de har små skavanker här&där. |
| jag skulle nog slå till på 750n som JL länkar till den verkar fin, förutsatt att en titt ger bra resultat... | |
|
Jag vet inte när begärt pris sänktes på den 750:in men det var kraftigt - från 100k till 71k. Det är skillnad det mot alla annonsörer som efter flera veckor sänker med några tusenlappar. Hm, men jag är ute efter 740 så jag hoppar nog även om det kliar väldigt i fingrarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.