|
|
|
|---|---|
|
Stämmer det att BMW håller på att stoppa ner en ny M motor i M5an en V10 på ca 500hk som skulle vara svar mot AUDI`s W8? Eller är det bara ett önske rykte? M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN | |
M3-Mackan |
Det där ryktet har gått ett tag nu. Kan tyvärr inte säga något om det själv. Bara vad jag hört.. -Mackan- |
Gubbracer |
Enligt Ams senaste är det så! Mmmmmm |
|
Som sagt det är ett ihärdigt rykte, men det finns säkert substans i det. Kopplingen mellan en V10 i M5 och formel 1-motorn (V10) är nog inget de kommer att missa i sin marknadsföring. Mvh |
|
|
Det är nog lite mer än ett rykte. Har själv läst det i Auto Motorsport. Förresten, hur går det för Dennis med konverteringen? |
|
e-b |
2 svenska stamkunder har själva sett prototypen på nya M5:an och motorn, som skall vara en v10 enl uppgift. |
|
När ska den nya M5:an komma i så fall? Tycker att den som finns nu är grym och tillräcklig. Men det skadar inte om det kommer en nyare heller, speciellt inte med V10 på 500 hk. //Schnitzer |
|
|
Jo jag ser hellre en v10 än en 12a i den. Om man säger att den nya 5 serien kommer 2003 så skulle väl nya m5an täknas komma någon gång 2005 kanske. Ryktas ju även att ett par värstingmodeller av den "vanliga" 5serien kommer att dyka uppe. Bla ryktas det om en (bi?)turbo modell på 380hästar. Det återstår att se. |
|
|
Blev lite fel, det vore bra med en V10 i M5. V12 passar inte i M-bilarna tycker jag. //Schnitzer |
|
|
Har från mkt säkra källor hört att det blir en V10 på drygt 500 hk som varvar till 8500! :) Dessutom kommer den med SMG III. Hoppas bromsar och koppling är bättre än på dagens M5:a och den får gärna väga lite mindre också. |
|
|
Det är ingen som vet någon hemsida om motorn? Hallå Ivar Du vet att det kostar att ligga på topp. Han gorde som jag, smälte en kolv fast i sin Typhoon så det blev en dyr grej. Men han sattsar till att komma ut till nästa sommar. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.