|
|
|
|---|---|
| Passar E39 hjul 5/120 på E24, även navet?? | |
|
Nä, vad jag vet är det skillnad vad gäller navet. Eller jo, beroende hur man ser det. Det är det större navet på e39. Så med en "vad-den-nu-kallas" ring så går det. Vet dock inte hur det är med ET å så. /Bosse |
|
| Ålrajt, då borde det funka med en sån där navringsadapter ju? Men ursäkta min okunnighet, men vad är/betyder ET egentligen? | |
|
Fälgens inpressningsdjup, eller ET-mått, visar hur långt in (eller ut) fälgen sitter i förhållande till fälgens mittpunkt. Inpressningsdjupet är kritiskt när du byter fälgar! Får du fel inpressningsdjup kan hjulet antingen ta i skärmens ytterkant, eller ta i fjädrar/stötdämpare etc. Vilket inpressningsdjup du ska ha beror på hur breda dina fälgar är, hur stora däcken är samt givetvis vilken bil du har. Normalt sett står inpressningsdjupet stämplat på fälgen. Ju högre (positivt) mått desto djupare in sitter fälgen. Breda fälgar har därför ofta ett lägre, till och med negativt mått, för att få plats. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Sålde mina E39 hjul till en E28ägare vilket funkade UA med ringar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Sorry att jag inte sökte, ny på detta. Men nu vet jag bättre! Jag funderar nämligen på att köpa 17" BBS split, dom klassiska. Har sett dom på andra E24. Men dom jag funderar på är kopior men suttit på E39. Men då det verkar som att det kan funka, eftersom mkt är baserat på E28 efter -83? |
|
|
120/5 BMW 1-ser./3-ser. E36/E46/E90/E91/M3/Z3/Z4/X3/X5/525iX CADILLAC XLR CHEVROLET Blazer S10 4WD/Camaro 94-/LT/Z28 HYUNDAI H1 01-/H1 Starex 01-/H100 01- LAND ROVER Discovery/Range Rover PONTIAC Firebird 94-/Trans Am 94- VW T5 03-/Transporter T5 03-/Caravelle T5 03- VW Touareg R5 Tdi 120/5 LÅG BMW 5/6/7/8-ser./M5/M6/Z8 (Ej 525iX) JAGUAR XJ6 -03/XJ8 -03/XJS 91-/XJR -03/XK8 96-/XKR 02- FREDDAN |
|
|
Jamen dåså,då ska det ju funka... Tack Freddan! |
|
|
hojta till om det gjorde det. jag kopierade från gummihuset.se dom borde ha rätt=) FREDDAN |
|
|
E39:an e dock udda då den har 74,1 nav istälet för 72,5 som de flesta bmw. se: Länk Visst passar det men det behövs en "ring" för att centrera fäljen. Bosse |
|
|
japp precis Bosse. Ringarna har gummihuset. var tvungen att köpa till mina fälgar då den förra ägaren skitit att monterat dessa. 76mm till 72,5 gjorde att hela bilen wobblade. Ringarna kostar 50kr styck. FREDDAN |
|
|
JAG KÖR MED E39 ALPINA 245/40 BAK OCH 22540 FRAM MED H-R ADAPTERPLATTOR FUNKAR KANON +GRYMMT SNYGGT SYND BARA ATT BILEN I ÖVRIG LÄMNAR LITE ATT ÖNSKA ROST! |
|
|
Freddeponken: Funkade finfint! Visade sig att det var äkta BBS splitt och att dom suttit på en Cheva(!), inte E39. Så navet passade perfekt. Sitter som en smäck! 255/45 bak och 245/40 fram. Slår dock i lite i hjulhuset nånstans fram vid gupp... : ( Bernsa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.