AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.030

Finns det fördragna kablar till farthållare i min 540 E34?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Min 540 saknar farthållare, men jag har läst att de flesta ska ha fördragna kablar.
Styrboxen ska sitta bakom vänstra kickerpanelen och det ska sitta någon "stor kontakt i motorrummet på vänstersida.

Jag har kollat efter den där kontakten, det ända av jag hitta är en rund kontakt ca 30mm i dia med 7-8 stift i framme vid kofångaren/strålkastaren. Är de till farthållaren? Kollade även bakom kickerpanelen, hitta inget? Inga oanvända kontakter iaf.. kan den sitta någon annanstans på min 540 -93 lr har jag helt enkelt inga fördragna kablar? =(

Har en farthållare och alla komponenter till på G, men inga kablar då.. och vill inte köpa på mig skiten om jag inte får dit de utan att dra 100 kablar genom bilen.. plz help me!
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det sitter en liten blå kontakt längst ner vid kickerpanelen såg jag på bild, är de till farthållaren?
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Länk Kan denna länk vara till hjälp?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Nej inte mkt, för vad jag hört så ska styrboxen sitta bakom just kickerpanelen på vänster sida. Vilketsom, jag kan leta på fler ställen men jag behöver någonting att gå på, oandända kontakter finns det överallt i bilen, måste ha en bild lr något på hur kontakten ser ut.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Har nu efter lite googlade fått bekräftat att kontakten vid strålkastaren är till farthållaren.

Så är den dragen är väl troligen alla dragna? :P Då återstår frågan vart fan sitter kontakten till styrdosan? =O
Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
Tempomat EBA här: Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

?
Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
Klick "free" sen väntar du tills du får en kod som du tastar in vid sidan av download länket, därnäst trycker du "download"!
Fi
149
FiatluX
530iA Touring -95
ps.

Tempomat = farthållare!

EBA = einbauanleitung = manual till installation!

;)

I luv my Beemer !

Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Ah ok :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.