|
|
|
|---|---|
pg_ice |
är ute efter ett dovare ljud antar att det är Eisenmann som gäller :) vad ska man köpa för typ av Eisenmann ljuddämpare? Race/Street? det ska inte vråla på för högt men givetvis ska det låta mer än original. jag har SuperSprint Kattersättare så det får bli ett cat back system isåfall. nån som har erfarenhet av Eisenmann och kattersättare? ljudnivå? |
|
Jadu PG. Jag skulle nog råda dig att köpa STREET om du ska köra med ersättare på. Tror de vrålar olidligt med racevarianten som jag själv kör med fast med originalkattarna på. Låter rätt rejält redan då:) |
|
|
Tjena! Jag kör Eisenmann race och köhler kattersättare. Det låter lagomt mycket i bilen i alla varvtal utan att vara störande, inget drygt brummande i bilen när man kör på högre växel i låg vart. t.ex 4ans växel i 50km/h. Mitt simonsavgas fick man huvudverk då typ, hehe. utifrån låter det riktigt bra, doft gott ljud när man glider runt. Fast det riktiga vrålet kommer först när man ger fullt efter 3500rpm. Under fullgasacceleration kan man höra bilen på 1mils avstånd, kanske låter lite extremt men det låter så fruktansvärt bra, påminner lite om ferrariljud då faktiskt. Eisenmann systemet får inte sin riktiga klang förns man har kört drygt 250-300mil. Lätt värt det dubbla för vad det kostade! Mvh// Jonas |
|
|
Kan tillägga att med originalkatten på så blir dova ljudet/brummandet högre i bilen.. vilket är störande. Fast det har man bara när man ska besiktiga:P. Sen kan Race blir lite gnälligt/tjatigt när man kör 20mil i streck. Mvh// Jonas |
|
pg_ice |
tackar för infon X-Max hörs från 1 mils håll? vet inte om jag är så pigg på att "alla" ska höra när man drar på :) jag körde ju med Supersprint Race dämpare och SS Kattersättare och det var öronbedövande även när man körde lungt i 100-120kmh det verkar som Eisenmann Race och borttagna kattar låter ungefär lika högt som SS Race. frågan är hur mycket mindre street verisionen låter postar en video med Eisenmann Race och Kattersättare. lite väl saftigt ljud Länk |
|
Jag säger bara Remus..... www.remus.at Det är inte låta mycket som är grejen, det är välljud från djupet som är anledningen till att det finns bra grejor i Österrike:) Mvh Asken |
|
| Själv har jag beställt feritta. Ska köra med orginal kattar då feritta optimerat sitt system för orginal kattarna. Låter dovt men inte för mycket tror jag. Mvh | |
| Jag har feritta på min och det låter lagom tycker jag.Lite dovt morrande på låga varv och sen ylar det ganska bra i det högre registret. | |
pg_ice |
Stefan: jag hade Feritta på gamla 325an och det lät jäkligt bra. Dovt ylande ljud utan smatter bara en ren sång. kan tänka mig hur det låter på en M3a utan kattar :) du har ingen möjlighet att spela in en video med ljudet? |
| Jag har Supersprint Magnum Race på min M5-2003.03 o de låter underbart!!!!!!! | |
| Jag har tyvärr ingen kamera för tillfället men tyckte du det lät bra på 325an så blir du inte besviken med feritta på M3an | |
|
Precis som Asken skriver. Remus skulle jag välja utan att tveka. Skönare ljud får man leta efter. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Länk Kanske läge att i fortsättningen hålla lite lägre profil inför erfarenheten... :) |
|
Gemini__ |
;-) |
|
Host =) In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Laddar upp två nya klipp på hur min låter på Garaget.org. Lyssna och NJUT! Länkar strax! |
|
|
Länk |
|
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.