|
|
|
|---|---|
|
bilen ifråga är en 320 -89a. hur mycket behöver bytas med den nya motorn? insug, grenrör, lmm,kabelhärva osv har sökt utan att hitta nåt riktigt svar på denna fråga. | |
|
Kabelhärvorna är lika liksom grenrören. B25 har en egen LMM och styrbox. Egentligen är det så att du bara behöver koppla isär motorkabelhärvan och sen lyfta ur och stoppa i B25an. 320ins växellåda passar och fungerar men håller väl inte lika bra som 260in som 325 har. Har du inte styrbox och LMM från B25 så funkar det med B20-delarna där också. Men satsa på att hitta till en B25. ///BMW - Was sonst! |
|
|
precis. det är riktigt lätt fixat faktiskt! gjorde själv detta bytet. En sak som skiljde på min förutom styrbox och lmm var en kontakt nere vid oljetråget. Gick bra att byta från 320ns motor. |
|
| så insuget är samma det med? | |
|
nej insuget skiljer. men sitter det inte på din m20b25a då? 2.5an har grövre |
|
| har inte köpt en m20b25a än. därför frågar jag så jag vet vad jag ska se till o få med | |
|
Det som kanske inte följer med är väl isåfall växellådan. Men se till att den är "startklar" så att säga. Startmotor har du redan från din andra motor antar jag. Ta den. Likaså generator, ev. AC-pump, kylare, servo. Dessa passar från din B20 på B25. ///BMW - Was sonst! |
|
|
tack för svaren :) har läst nåt om att man kan välja en annan lmm från en annan motor som ska va bättre o passa bolt on. vilken modell hittar man den på? |
|
|
den du snackar om är troligtvis från 535. Om man ska småtrimma kan man nog ha 535lmm och spridare. + luftfilter kamaxel och mappad/chippad så kanske den får några hk :) Annars vid snikturbobyggen ska man nog använda 535lmm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.