|
|
|
|---|---|
|
under ett litet gaspådrag small det till baki, så det bör väl vara diffen som gav sig? hissa upp baken iaf och kollade så jag hade driv på kardan. då jag är rätt grön på bmw så undrar jag lite vad som passar. och vad ska jag peta i för att det ska hålla ? mvh jp _________________ 5:an och fullt... | |
|
Var det nått fel med den utväxling du hade? Har du en jävla massa hästar så får du nog skriva det. Annars är det väl bara att ta från en 325:a? Orginal håller väl iaf för 400-500hk när de är i skick. Så körde du orginal effekt så var det antingen bara otur eller nått task med just den. Kan ju vara värt att kolla att bryggan sitter som den ska och inte bussningarna är helt slut. |
|
|
Kan ju vara precis vad som helst i stort sett "som smäller till".. Var det vid pådrag på samma växel, eller var det när du växlade? Var det på slät väg eller rentav grusväg? Kan vara slitna bussningar som slår i botten, kan varit en fjäder som gick av, inte helt ovanligt om du har originalfjädrar att de går av på nedersta varvet.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
sitter en kompressor i så förra ägaren hade inte bromsat den men tippade på nånstans 300+, det är alltså ingen drivning alls nu, men som sagt kardan snurrar men nånstans efter den e det skrot. så det borde väl vara troligt att det e diffen då? så tanken var ju att kanske hitta nån lite redigare knota att häva i när man ändå har isär skiten. _________________ 5:an och fullt... |
|
|
Aha, men då låter det ju lite annorlunda.. Vet inte om M3ans bakväxel passar, eller om tex 328ans är kraftigare.. alternativet annars är ju en ny likadan osm du har.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
jag har m3 bakaxel på min 325 turbo som sitter i orginalbalken!!! men när du ändå håller på så ska du borra upp och sätta en m16 bult som klumpen sitter emot balken!!!för det är en svaglänk för oss som åker turbo iaf men det är ju lite högre effekter jag snackar om men det är ju lika bra att göra det ändå!!!! ///HOLSET HX52/// |
|
|
aha, ja det e väl lika bra då, när man ändå ska dit och böka, tack ska ni ha //jp _________________ 5:an och fullt... |
|
|
Det står att du har en E36 i rubriken och då har din 325 utväxlingen 3.15 och 328:an har 2.93. Om jag hade kompressormatad 325 skulle jag nog sikta på en klump från 328, helst med diffbroms även om de inte är så lätta att få tag i. Jonte: Visst pratar du om en E30 och inte E36 som trådskaparen frågar om!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.