|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
| Augusti har jag hört. | |
| med 0.72 liter milen i 330 lär det väl behövas rätt många mil i dieseln innan man tjänat in den högre fordonsskatten, dieselpriset och inköpspriset? men vridet kanske är värt det. | |
|
Visserligen skall man alltid ta prestanda- och förbrukningssiffror med en nypa salt, men det kommer att hända saker med 330:n: "Byggd i aluminium och med variabel turbingeometri ger den 245 hk och 520 Nm. Det innebär att 330d accelererar till 100 km/h på 6,1 sekunder för att senare nå en topphastighet på 250 km/h. Imponerande med tanke på att uppgivna förbrukningen ligger på 5,7 liter per 100 km." (Källa: Auto motor & Sport) För min del handlar det om förmånsbil samt 5-6000 mil om året. |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff |
|
| Tack för länken! Nu återstår att se vad som händer med priserna. | |
| Mixtus: håller med dej.. den nya dieseln är som gjuten för e90.. kan man åka snabbare och billigare?? | |
| såg nu att 325d, 330d och 335d verkar ha samma motor men olika trimmad.. synd att dem inte lyckats få 318d till en 120grammare så att den kan klassas som miljöbil | |
|
318d kan fortfarande bli miljöbil, den görs ju speciellt för norden som 118d. |
|
|
Det är väl i september 2009:orna börjar tillverkas?! Inte i oktober? Vet någon vad skatten är på en 330d? |
|
|
En kort fråga... Läste i pressreleasen (länken ovan) följande: "...Världens första 7-växlade dubbelkopplingsväxellåda är särskilt utvecklad för högprestandamotorer och växlar med ett minimum av transmissionsförluster för bästa möjliga acceleration..." VAG/Audi släppte ju en 7 växlad -dsg redan tidigt i våraas, vilket då analogt bör innebära att BMW:s låda inte är "Världens första 7 spettade -dubbelkopplingslåda" Är det lögner med i pressreleasen??? ;-) //Dorfmeister Es geht los... |
|
|
M-paket Länk Länk Missa inte dessa sajter: Länk Länk |
|
|
TACK bmwtok för länkarna. Underbart! Hatten av för denna facelift. Den fula ankungen har vuxit upp. |
|
| Lysande, äntligen ett snyggt M-pkt till sedanen! | |
Buspelle |
Måste hålla med om M-paktet är ett klart lyft mot tidigare. |
| Ärligt... Vad är det som skiljer mot tidigare M-paket? | |
|
Nä nån jätteskillnad är det ju inte... Stör mig på backspeglarna, men bakljusen börjar jag faktiskt vänja mig vid, även om de trots faceliften inte känns 100% ännu. Den största nyheten (för oss som kör 4:or) är ju som "Clubsport" noterat att det kommer en 316. Fast tidigare 3-serie har ju funnits som det, så det var väl bara en tidsfråga. Undrar dock hur mkt den kommer sälja... (PS. Nu har min 320iM gått 320 (!) mil, så nu kan man börja varva till 6700... Och det behövs dessvärre) |
|
|
Väldigt intressant spec på alla förändringar som är gjorda, dock på tyska: Länk Min favorit kombo med Arktis och Lemon försvinner bland annat, synd.... |
|
|
Jämför man med nya C-klassen så är backspeglarna rätt små... |
|
| Tack Tinne för specen. Noterar prisökningar på 2-3%, vilket är intressant. Jag var nämligen inne hos en handlare för att få lite mer information om priser och leveransdatum m.m. När han sökte information framgick det att 330:n skulle bli 8000 kronor dyrare. "Det kan inte stämma", sade han, men med dessa prisindikationer verkar det inte helt osannolikt. | |
| Vad betyder Entfall? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.