|
|
|
|---|---|
Gunget |
Är det någon som upplevt följande med panoramaglastak; om man tiltar takluckorna och stänger så sluter dom inte tätt (det brusar ganska rejält om man kör över 70 km/h). Om man däremot öppnar (dvs inte tiltar) luckan och stänger igen så blir det tyst! Detta fenomen har jag på min 325a! Man ska väl kunna tilta och stänga utan att sedan behöva öppna och stänga för att glastaket ska täta ordentligt? |
Gunget |
Ingen som har erfarenheter från panoramaglastak? Mer konkret så undrar jag; om man har tiltat glasluckorna, ska dom sluta tätt när man "tiltar igen" dom? Eller måste man öppna upp taket (skjuta det bakåt) för att sedan skjuta igen det för att det ska sluta tätt? Jag måste göra detta trots att jag har haft in bilen 2 ggr för justering. |
|
Hej, Hade samma problem på e61 krävde mjukvaruuppdatering. M Min bil: Länk |
|
|
Hej! Inte samma problem men jag har haft problem med läckande panoramaglastk, inläckande vatten som skadade elektroniken allvarligt. Någon som haft likartat problem. jag har en touring 530. |
|
|
Bön: Har läst om ett liknande fall på forumet tidigare - detta var dock vidareberättat och inte direkt från en forummedlem. Kanske var det dig som det refererades till? Jag har läst om en del strul med luckorna på E91 och E61, mestadels brus och mjukvaruproblemet ovan - men inte så allvarligt så att elektroniken skulle ha gått sönder. |
|
| Man kan byta listen och det blir knäpptyst. Fick min utbytt på europlus garantin eftersom det var mycket vindbrus över 110 km/h. Nu är det helt tyst. | |
| Svar till Bön. Jag har en 530 Touring årsmodell 2007 och nu har panoramaglastaket läckt så att vatten kommit in och skadat elektroniken. Nivåregleringen slogs ut och det verkar bli en kostsam historia. Kommer aldrig mer att köpa en bil med panoramaglastak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.