|
|
|
|---|---|
|
Har lagt ner lite stålar på bilen, sänkning + helt nya fälgar och däck. Såg fram emot att åka till Eskilstuna nästa vecka på BMW träffen. Idag såg jag till min förfäran att nån jävel backat in i sidan på bilen och lämnat en rejäl buckla, hur roligt är det då att åka på en träff? Sen ska försäkringsbolaget krångla och menar att det inte finns någon motpart eftersom fanskapet smet. Har ju bara halvförsäkring men jag är ju inte vållande i alla fall. Försäkringsbolaget frågade om det fanns några vittnen på hur bilen såg ut innan händelsen och efter ??????? Vafan, ska man behöva ringa på hos grannen varje gång man kommer hem så han kan titta på bilen och intyga hur den såg ut vid varje parkeringstillfälle?! Låt oss säga att jag hade vittnen, då lär de väl vända på resonemanget och ifrågasätta varför man var så noga med det. Har en Saab 9000 turbo också och en buckla på den är inte kul men man överlever, en buckla på BMW:n känns som en kniv i hjärtat. Ha det glatt i sommar! | |
| Jag vet precis hur det känns , fy FxxN | |
|
svarta ramsor dyker ju upp när man blir utsatt för sånt här... mord å sånt... men prova här kanske det funkar, de e ju ruggigt effektiva när man glömt trafikförsäkringen vid ägarbyte i allafall. Länk |
|
alain |
Det du får göra är att köra med bilen till polisen för skriva en allmälan, det finns en försäkring som täcker just dina skador som parkering skador med smittning av motpartner polisen eller försäkring kan förklara dig exakt hur du ska göra och var du ska skicka dina papper. Om försäkring inte vill hjälpa dig med det, hota dom ty det är deras skyldighet att hjälpa dig. Lycka till. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
alain: Jag gissar att s.frejd har gjort det. En liknande sak hände mig för ett tag sen ch jag fick samma besked. Utan vittne räknas det inte som parkeringsskada och trafikförsäkringsföreningen ersätter det inte. Försäkringssnubben sa att "det är väl inget problem, ta det på vagnskadeförsäkringen". Givetvis hade jag bara halvförsäkring, så jag fick lösa det själv. mvh Tomas |
|
alain |
2-ben någon skadade min på en parkering, fram blinkers gick sönder, plåt skada på motor huvud och fram kärm vid blinkers, inget vittnen, Min försäkring rekommenderade att skicka papper till trafikförsäkringsförening, jag betalade en självrisk och bilen var klart efter några dagar, (ca 10) MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| Väntar på besked från TFF. Har tyvärr bara halvförsäkring men det p.g.a ett missförstånd mellan mig och försäkringsbolaget. Kommer att kosta mig 8300kr om jag inte får nån hjälp. Fick man tag i den jäveln......... | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Nån jävel drog en repa på min 740 när den stod på gatan. Varför får man bara aldrig tag i dessa personer? Jag hade PRECIS lackerat framskärmen för att den var stenskottsskadad och sen repar de den igen. Det är rätt tröttsamt. Har självrisk på 6.000kr när det gäller karosseri så det är precis under den summan hela tiden.... USCH! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.