|
|
|
|---|---|
|
De gnällde på bromsrören på besiktningen. Så jag må byta. Verkar dock lite lurigt att byta bromsröret som går mellan hjulen bak så att säga. Det verkar sitta ovanför klumpen å bakom en massa stag. De kommer ju framifrån på förarsidan sen byter ett av dem av till bakhjulet på passagerarsidan. Är det bäst att ta kopparör o styra själv eller går det bättre med ett orginal färdigt rör.. ? Vad är det för svårighetsgrad så att säga? mvh | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Det svåra är att få bort de gamla - usch!! Men sen sätter du på kopparrör och sen är det klart. Svårighetsgrad på typ 1 - 2, beroendes på hur de gamla sitter. Jag var med och bytade på en E23a - de satt rätt hårt =) Inte ens BMW själv använder original stålrör om de ska byta, de använder också kopparrör. Min kompis hade beställt originalrören och fick dem men det var visst ett helvete att byta på hans 3serie så han skulle lämna tillbaka dem för att köpa kopparrör, då tog de inte emot dem för att de har ingen användning av dem då inte ens de själva använder stålrören sa de!! Då tog jag den skylten där det står: Här bytar vi inte bort din BMW, endast originaldelar används vid reparation!" Sen jävlar blev det fart på dem. Alla bakom disken blev skitsura och kunde inte säga nånting. Kompisen fick byta tillbaka rören och köpa kopparrör på Biltema som fungerar än idag ett år efter. Vi bytar inte bort din BMW-skylten har jag aldrig sett sen dess..... |
|
Bra bra Jo jag var också inne på kopparrör. De rostar ju inte heller! Plus att det borde vara enklare när man ska trassla in sig bland kardaner o länkarmar. Man borde kunna böja vartefter liksom. mvh |
|
| Gör även koningen på plats , sparar massor med tid. | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Ta bort de gamla och lägg dem på golvet och böj kopparrörrören därefter, enklare att ha dem förböjda från början och sen lirka in dem. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.