AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
15.515

Är 520 E39 iskall på marknaden?

Sida 8 av 8
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag måste hålla med FD-Ormen, någon som inte kommer att bli av med sin bil alltför lätt är Lövet. 125 lappar för en manuell snikutrustad (skinn var väl standard på de svensksålda) 530 sedan -02, det tror jag inte ett ögonblick på. Det ska vara om det kommer någon som bestämt ska ha en "lågmilad" svensksåld bil, men jag tror inte ens de lägger upp 125 lappar när det går att hitta M-sport touringar 525 och 530 för i stort sett samma pengar. Ta denna Länk som exempel, 119' oprutat hos auktoriserad BMW-återförsäljare! Jag avundas verkligen inte de som sitter på en E39 i dagens läge, när BMW-handlarna begär dessa priser för bilarna.

Så Chrille, jag tror du ska vara ganska nöjd oavsett vilka pengar du fick för bilen, för i dessa tider så är det inte många som får bra betalt för en E39....

Mvh Johan
Ur
184
Urma
118d -08
Oavsett bilmärke! En bil som slutade tillverkas-03 är iskall och har alltid varit så. I det här fallet blir det inte bättre av efterträdaren börjar bli gammal som modell och ska snart bytas ut.

Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det finns allt för många E39:or p.g.a diger import dessutom. Det samma kommer att drabba E60/E61 om 3-4 år, liksom det har drabbat E34 tidigare o.s.v...
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Här är en drömmare till, även om den är snygg o välutr., är det drömpris. Länk

Kan själv meddela att jag har haft 2 spekulanter på provkörning på 523:an, fick 55, men släppte inte den för det.

Kanske behåller den till våren, tanten byter jobb så vi kan samåka, då kan man ha kvar 2 större bilar.

Mvh:

Zoltan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tja, telefonen ringer i alla fall så onekligen finns det ett gäng som är ute efter "min" typ av bil. Kom faktiskt för 5 minuter sedan hem från en provkörning och även om han inte hade plånboken i handen så lät han i alla fall ordentligt intresserad.

Det man måste tänka på är att alla potentiella BMW köpare inte sitter dygnet runt på Autopower och tycker att en bil är totalt utan värde för att den saknar inbyggd navigator och M-paket. Skämt åsido, men diskussionerna blir ofta färgade på ett ganska märkligt sätt här. Många personer ser en bil som har skinnklädsel, xenon, farthållare osv som ganska välutrustade eftersom deras förra bil var en Volvo S70 GLT med affärspaket endast. Inget exakt exempel men ni förstår poängen.

Den som lever får se, bilen är inte såld än men lyckligtvis är jag varken fattig, har precis fått barn, ska åka på utlandsjobb eller sitter på två bilar så jag har inga problem att behålla bilen under den tid det tar att sälja den.

//Lövet
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Tja, jag har inga problem heller att sitta på två bilar, tyckte bara det var onödigt att bränna 3 mil till jobbet med två olika 5-serie, pga. olika arbetstider.

Sen är jag lite sugen på en E46 Touring. Men det är inte skäl nog att jag ska ge bort en fin bil tycker jag. Då kan jag likaväl behålla den ett tag till.

Vad fick du DJ.W.?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag är en sån där människa som går o retar mig på minsta småfel/repa etc. därför passade min 520 Touring mig mycket bra.

Bilen var verkligen i toppskick och jag vet att nya ägaren kommer att bli mycket nöjd med bilen.

Slutpriset blev 93K

Här är sista bilderna jag tog på den innan jag släppte i väg den, nytvättad och urstädad till nya ägaren:

[IMG]Länk
[IMG]Länk
[IMG]Länk
[IMG]Länk
[IMG]Länk
[IMG]Länk

Avsaknade av E39 touring blev dock allt för stor, redan efter 18 timmar var jag återigen ägare till en E39.

Denna gång blev det en 528 Touring -97:a som jag köpte av en annan användare här på Autopower.

__
/Chrille
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ooops, sorry, Jag glömde att forumet inte klarar IMG-taggar.

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

__
/Chrille
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skönt att se att du fick bra betalt. Värmer för en E39 ägare med försäljningsambitioner =D

//Lövet
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Kul, då utnämner jag mig själv till närmast!

Mvh Johan
Grattis, Krille, till fsg;n och det helt acceptabla försäljningspriset - ävenn ett grattis till dig johan som lyckades komma närmast i frågequizen! =)
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ja, man får säga grattis till det priset (ursäkta fördröjningen)... Har fiskat i Norge o Munkedal istället för att hänga här :)

Själv har jag bestämt att jag behåller 523:an lite till, istället för att lämna den för 55k nu.

Min kusin är spekulant, kan likaväl skänka den till en familjemedlem om ett tag...

Ska först köpa en E46:a, innan jag säljer den.

I'll be back

Mvh:

Zoltan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kan väcka liv i den här tråden genom att meddela att jag faktiskt fick iväg min 530i -02 idag. Bilen såldes till utsatt pris (119') minus priset för nästa service och två bakdäck. Inte superbra betalt men definitivt inte så illa som ibland antyds här på AP.

Bilen gick till en äldre herre som skulle ha den som vinterbil när han hade sin Porsche 996 avställd. Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar...

Kul i alla fall att bilen hamnar hos en ägare som har bilintresse och ekonomi att hålla saker i ordning.

//Lövet
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det var väl inte så tokigt. Det lönar sig tydligen att inte nappa på första bästa skambud ibland. Den verkade ju fin och hade inte så många mil på mätaren, men i dessa tider verkar det finnas mycket bilar i förhållande till köpare.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Yes, man får inte ha bråttom. 2 månader och 2 dagar tog det.

//Lövet
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
"Inte superbra betalt men definitivt inte så illa som ibland antyds här på AP."

Undrar bl.a. vem som antyder...

Mvh:

Zoltan
Brutalt bra betalt i förhållande till 530iT som diskuterats nyligen.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Låga mil, svensksåld, 2 riktiga ägare spelade väl sitt till när det gällde att få betalt.

//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.