AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
15.522

Är 520 E39 iskall på marknaden?

Sida 7 av 8
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Apropå franska bilar så tycker jag att Peugeoterna håller värdet bra. Sålde en 307a i år från 2002, 69.000 kr, nypris ca 160.000 kr. Kör nu en 207 diesel som bruksbil. Skön faktisk. Kan rekomenderas.

Mr C
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Gör inget om den är liten, den ska ju pendlas med, 5:an o förhoppningsvis en E60 längre fram ska bära oss längre sträckor...

Mvh:

Zoltan
Har inte det som diskuteras glidit iväg en bit ifrån det ursprungliga ämnet...:)? Är 520n såld än?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nope, den e kvar.

Fick ett skambud på 65 annars har det inte hänt nåt förutom diverse bytesförslag.

__
/Chrille
Händer det något? Är 65 ett skambud eller är det där nivån ligger för en försäljning?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har haft ute min 325iT-01 ett tag. Nu sänkt till 77' visst intresse men telefonen går inte varm. Bud på 60 och en del mer eller mindre märkliga bytesförslag.

Min har visserligen gått mer, 23.000mil. Men jag tror den ligger i ungefär samma prisklass som 520iT-01 med något färre mil.

Ja, att få 95' i dessa tider för detta objekt är nog lika stor chans som 7 rätt på lotto.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Kruxet med dessa skambud är att de inte ens är seriösa. Enligt min uppfattning är det bara ett fåtal som är beredda att bå vidare från ett mailskambud. de är alltså inget värda.

Mvh Johan
Johan (AutoPower),

innebär det att det verkliga priset man kan få ut är tom lägre än i "skambuden"+

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag tror Johan menar att det är jidder-pellar som lägger skambudet och mång av dom sitter förmodligen inte ens på pengarna.

__
/Chrille
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Kan nämna då att det börjar ringa en del, men mycket är nötter.

"Tja kompis, ska du ha 50000 cash, NU" -innan de ens sett bilen.

Mycket trams, kanske skiter i att sälja nu, kör den till nästa år... Fel person får inte köpa den / de.

Såg att självaste Löfgrens bil är ute, tja, vad säger man. Tråkiga fälgar för det priset. Kan då svara med att JAG tycker inte att Topazblå är inte särskillt mycket mer spännande är gråmet, farsan har det, man tröttnar snabbt. Kan också bero på att de flesta romer i öst ville ha allt i blått...

Sen är det en Leasingbil, jag skulle ALDRIG köpa en "hyrbil"... (Typ samma sak, fast färre brukare, men kan vara misshandlad)

No offence Herr. Löfgren, lite kontring bara...

men G.L.

Mvh:

Zoltan
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kul att du dissar 75% av all BMW försäljning. Du har inte särskilt mycket att välja på begagnat sedan om man säger så...

Men det tar vi i en helt annan tråd, det var ju egentligen deejaywasps bil som skulle diskuteras.

//Lövet
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Dissar 75%, nu hänger jag inte med.

Du kommenterade min annons, jag får väl göra samma sak?

Jag nämnde att folk börjar vakna nu efter semestern, det gäller även Wasp. Man ska ha tålamod. Personligen vet jag inte varför jag säljer, inte i behov av det egentligen. (Har lagt ned tankarna om annat märke, möjligtvis en Cheva Pickis c10 istället för skräpsläp)

Ska hämta en E46:a lite senare i höst, men ingen brådska...

Som sagt, lycka till!

Mvh:

Zoltan
Lövet syftade på att 75% av BMWs nybilsförsäljning utgörs av leasingbilar. Leasing är ju ett brett begrepp som omfattar alltifrån privatkunder (privatleasing) till tjänstebilister.

Snarare är det en återspegling av verkligheten - andelen som väljer att kapitalförstöra 400-500kkr med att kontantköpa en ny bil är väldigt få. Samtliga av mina 3 tidigare BMWs har vid något tillfälle varit leasade och det har i sig aldrig inneburit några problem vid vare sig skick, M-test eller försäljning.

Skicket på en bil har inget att göra om den varit leasad eller ej. Det handlar till 100% om vem som tagit hand om den och det finns naturligtvis (som alltid) extremfall i båda lägren.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
För att återgå till ursprungs-ämnet...

Bilen såldes i dag!

__
/Chrille
...och då slutade vi på vilken ca nivå??

Inget trams nu med " det är en sak mellan köparen och mig" utan fram med det bara

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Grattis! Hade varit intressant att veta vad den gick för men respekterar om du vill hålla det för dig själv. Vad blir det istället?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Chrille, du får gärna PM:a vad du fick för den om du inte vill lägga ut det här. Eller tog du inbyte? Jag borde väl varit hyfsat rätt ute?

Mvh Johan
Gratulerar till fsg;n - jag gissar på att du fick 80 för henne...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
deejaywasp/Chrille:

Grattis till försäljningen!

Du fick nog mellan 70-80.000:- tror jag, då du inte accepterade 65´...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.