AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
15.516

Är 520 E39 iskall på marknaden?

Sida 6 av 8
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ja, det är lite väl häftigt att skriva om mekandet, det håller jag med om, jag ville egentligen mena att jag litar mer på mina servicekunskaper (och bilintresse) än sura underbetalda serviceanställdas. Men det ska jag ändra.

Och, ja, JAG tycker att Anthrazit (gråmet) är lite ovanligt på E39, mer ovanligt är silver eller blåmet (beror på vilken).

Men vissa av er verkar inte kunna skilja på åsikt eller kritik. Vem fan har frågat om udömmande kritikerpanelpåhopp?

Skärp er, man får väl skriva hur man vill i annonsen, jag kanske inte vill skänka bort min bil, då får jag väl argumentera bäst fan jag vill i annonsen? Eller?

Mvh:

Zoltan
Visst får du det. Ingen har heller sagt något annat. Men jag håller med Lövet och tycker det är bäst att hålla sig saklig. Personligen tycker inte jag att subjektiva inlägg om vad läsaren bör tycka är en optimal taktik. Din bil ser helt OK ut FD-Ormen, och är den bara ärlig så får du säkert sålt den till ett skapligt pris, iaf med lite tålamod. Det handlar ju till sist om att hitta en köpare som förstår och kan uppskatta vad han (hon?) ser. Och den personen kommer sannolikt inte att tända på klämkäcka kommentarer, troligen tvärtom.

Kort sagt: har du en fin bil, så låt den tala för sig själv. Lägg krut på bilder och hårda fakta och minimera säljtugg och klyschor!

Lycka till!
Helgeson
FD-ormen; Jag enbart undrade om färgen var ovanlig på e39:an -inget annat. Men SOM SAGT; Bilen ser väldigt fräsch ut varför ett tips är att du borde slänga upp lite bilder... Sedan att kalla det påhopp är väl lite väl magstarkt...eller?

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Förstår inte riktigt hur ni resonerar ang. begpriser. Visst, marknaden styr, men kollar man Länk så ligger jag bra till med 65000

Jag är definitivt inte i jättebehov av att sälja, kan likaväl harva med den ett år till, minst.

tvesolva, du kanske har märkt att det finns vissa nyansskillnader på "gråmet". Gubblacken Aspensilver tycker JAG är hur tråkig som helst, men Athrazit är lite mer ovanlig, inte att förväxla med den liknande grå som finns med STHLM EDITION...

Spekulanter har hört av sig, så det märks att sem. är över...

Mvh:

Zoltan
Kan hålla med dig att antrazit är så mkt snyggare än den vanligare går kulören - bilen ser mkt nyare ut enligt mitt tycke sedan så borde du alla gånger få 65 tkr för bilen - bara att vänta in rätt köpare!
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Japp, det ringde 3 st. nu efter att jag satte ut ny blocketannons, får se hur det blir.

Vad fan ska man köpa då?

Vågar man på sig en C4? Tycker vore kul att prova nåt annat...

Blir Ryanair till Frankfurt, får se vad jag hittar... måste få den såld först...

Mvh:

Zoltan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Förstår inte riktigt hur ni resonerar ang. begpriser. Visst, marknaden styr, men kollar man [LÄNK] så ligger jag bra till med 65000"

FD-Ormen, har du en annons ute och fått känna av intresset så säger det mkt mer än bilpriser.se. Verkligheten gäller framför kartan.
Blir den inte såld så är det för dyrt., spelar ingen roll om andra annonserar sina bilar dyrare och inte lyckas sälja dem heller köparna jämför istället med de billigaste/mest prisvärda bilarna.
Tror att det blir lite lättare nu när folk är tillbaka efter semestern. Har man tålamod kan man säkert få ut lite mer men å andra sidan sjunker bilen hela tiden även om en -99:a inte sjunker så jättemycket längre i kronor räknat.

Angående färgen tycker jag inte det är så mycket att diskutera, vissa föredrar aspensilver (varför specades det annars när bilen köptes?) andra antracit. Låt bilderna tala och köparna bilda sin egen uppfattning.

För övrigt önskar jag dig lycka till med försäljningen!

Kan bara hålla med "Björne" ang. bilmarknaden - bilpriser.se etc. säger inte särkilt mkt då det än dock alltid är köparen som styr priset i det långa loppet... Men som sagt, du lär nog få ut vad du kräver - nästan i var fall!

Sedan pratar du om gubblack och så ska du gå och köpa dig en gubbig c4!? =)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Min granne har en C4 och hur man kan köpa en sådan bil frivilligt är en gåta? Den är inte rolig att köra, den är inte snygg, den har inte bra kvalitetskänsla, den går inte tyst, den är inte skön att åka i.

//Lövet
Hehe, men FD-Ormen måsta väl än dock ha syftat på corvette c4, eller!?
Vad syftar Lofgren på då?

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Nej, faktiskt Cittran. Corvetten får vänta lite :). Det är inte jag som ska ha den, det är sambon. Hon bryr sig inte vad hon sitter i och jag pallar inte hålla efter henne o ungarna längre, de kan pendla o slita sönder skiten. Då blir 525:an befriad från smutsiga stövlar mm.

Jag lägger ner ett jävla jobb på att försöka skona bilarna från ungarna, överdrag mm.

Ville köpa en hyffsad ny bil för en rimlig peng så att jag kan slappna av i ett par år. Köper jag en E46:a, kommer jag behöva vad rädd om den igen.

Har läst hyffsad bra kritik om de, man får en rätt ny för knappa 100k med låga mil. Men vi får se, blir nog en E46 touring ändå, bra att ha alternativ, jag lär ha en vecka i höst i DE till att leta bil...

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Nej lövet, men den är billig och ganska fräck ändå. Ser lite roligare ut än en Golf tycker jag, om man nu ska titta på standardmodell, inte GTI o hottade mojäng.

Vet inte, ska prova en i.a.f., men det blir nog en BMW i alla fall, skulle jag tro.

Mvh:

Zoltan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Självklart är det bättre att åka och prova en än att ta mitt ord för sanning över Internet. Det beror också på hur man ser på bilen. Jag själv (och många här sannolikt) ser på bilen som något mer än ett rent transportmedel. Den är ett intresse helt enkelt. När Zoltan tidigare skrivit har jag fått ungefär samma uppfattning om honom. På grund av detta har jag svårt att se att han skulle bli nöjd. Men ska bilen användas enbart som transportmedel så visst funkar det. Frågan är om ekonomin blir så lysande dock jämfört med att köpa en begagnad bil. En cittra håller definitivt inte mer än 40% av sitt värde på tre år. Se: Länk som exempel. Den kostade runt 200.000kr ny och går nu utpris från firma för 85.000kr. Vad har han fått i inbyte då, kanske 70.000kr högst?

//Lövet
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jo, jag vet att ekonomin är kass vad gäller andrahandsvärdet. Bilar ÄR ett intresse för mig, jag vill le när jag sitter i de.

Tanken är att köpa en billigare andrabil så att jag kan köpa mig en rolig lek o pyssel BMW, nåt jag kan lägga tid på, slippa försöka rädda de vi åker runt i dagligen.

Tro mig, det är svårt att försöka se vardagsbilarna som entusiastbilar när man har familj o hus o allt, det var lättare när man var unkis, då hade man sig själv o bilen...

Jag vet, att köpa en cittra eller nåt annat skit, är att slänga pengarna i sjön, nästan, man kan kanske åka i de (lika länge som man flyter på 100k:). Men vi får se, hittar jag en reko E46:a, helst en 320D - sen 2004, så slår jag till.

Tyvärr, verkar marknaden se till att våra fina standardBMWs tappar andrahandsvärdet rejält. Men så är det, kanske pga. "syndare" som jag (tydligen i annan tråd) som vill ha en reko importbil som jag plockar själv... (Men att köpa kina TV o Taiwan navigator är ok...)

Mvh:

Zoltan
Min sambos morbror köpte för drygt två år sedan en ny cittra (vet ej modell, ful var den i var fall) för 165 tkr och nu (efter 4500 mil och 2,5 år) sålde han den för 55 tkr! Skicket var precis lika gott som vid inköp. Men knappt en tredjedel av värdet på 2,5 år är de facto uruselt!

Jag förstår att du vill ha en brukis och en lite finare men FD-Ormen, skona dig själv från denna värdeminskning... =)
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Har själv sett en del exempel på liknande värdefall på franska bilar. Det är nästan så att man tror att det är ett skämt. Satsa istället på ny riskokare med snål motor. Den är dyrare i inköp, men du har igen det i slutändan. Efter tre år är antagligen riskokaren låttsåld på blocket. Dessutom är franska bilar sällan problemfria.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ja, jag kommer att kika på det mesta... kanske blir det en Yaris, de är ju poppis.

Men man är ju inkörd på BMW, vi får se.

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Fast, det är värt att lägga till lite så får man en roligare bil, även om den gått lite mer... Länk

Länk
Länk
finns massor... Blir nog en diesel, kom Euro 4 2005/06???

Mvh:

Zoltan
Zoltan; Låter som en utmärkt idé - e46 touring är en jättabra bil (har haft 2 st), sportig och praktisk på en och samma gång! Dessvärre är kofferten rel. liten i förhållande till andra kombibilar men man kan ju inte få allt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.