|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
| Alla dessa premiumbilar verkar vara iskalla just nu. Har visserligen bara haft min annons ute mindre än en vecka men jag trodde faktiskt att responsen skulle vara lite bättre! Och jag tillhör ändå faktiskt dom som fattat att en 330Ci -01 inte längre är värd 150-170 000 utan snarare 120-140 000! Är väl bara att ha tålamod antar jag... | |
|
Tre av lövets länkar verkar vara sålda nu´så dom går iväg i alla fall på de låga priserna. Den silvriga 530 touringen har ny koppling, kylare och exp. kärl vid 12000 mil. Skruvad kanske? I vilket fall har de sjunkit mycket generellt, men det är väl för att man har en. Väljer alltid långsammaste kön på bolaget med :) |
|
|
Hur går det med försäljningen? |
|
|
Som simon_en, hur går det, gav det något resultat med prissänkningen, ringer det något? Juli månad är en helt värdelös tid att sälja bilar, så ha is i magen. Om du inte har sålt bilen innan skolorna börjar tror jag det är en bra idé att helt förnya annonsen på Blocket. Nya bilder och redigerad text. Har du funderat på hur det skulle se ut ekonomiskt om du behöll bilen? Ditt utgångspris indikerar att du betalat en del, tappet du gör kanske gör att det är ekonomist motiverat att behålla bilen. |
|
| Utgångspriset indikerar väl egentligen ingenting om vad som betalats för bilen? | |
|
Precis, Anders - utgångspriset indikerar ingenting, kan väl göra det men också inte... D.wasp har inte haft bilen särskilt länge, likt min egen "bilhandel", och det skulle vara "intressant" att se hur stor den förmodade förlusten blir/kommer att bli på dessa sex månader han har ägt bilen... |
|
|
tvesolva, hur menade du nu? "utgångspriset indikerar ingenting, kan väl göra det men också inte.." :-))) |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Anledningen till att många, privat, begär mer än vad handlare gör är för att de fått ett inbytespris hos en handlare som de avfärdat med "ni é ju fan inte kloka som betalar så lite för min bil - då säljer jag den hellre själv". Det de flesta INTE fattar är att en bilhandlare INTE kan betala mer än vad marknaden är beredd att betala (plus ett visst påslag beroende på ålder och bil för att göra någon form av förtjänst på affären) alltså vi som skall köpa bilarna. |
|
Hmmm, bilhandlare kan inte betala mer ... Jag sålde just (ett par veckor sen) min 525. Några veckor innan det var jag hos en bilhandlare som hade en för mig intressant bil. Jag tänkte i alla fall kolla med honom om det gick att få till ett byte med lite pengar emellan. Hans (bilhandlarn) bud var helt fel tyckte jag. Det motsvarade att han bjöd 90 tusen för min 525. Jag sålde den på en vecka för 123 tusen. Jag tycker nog att han var ute och cyklade. |
|
|
gusse: Det låter faktiskt som ett ganska normalt inbytespris med tanke på priset du fick ut själv vid försäljningen. På de 90kkr du blev erbjuden skall handlaren lägga till ytterligare ett par tusen för puts+rekonditionering, genomgång av bilen och byte av slitagedelar, utrymmeskostnader (hallhyra) samt slutligen en vinst inräknad normal prutmån. Fick du ut 123kkr kanske handlaren kan få ut något motsvarande i bästa fall och då blir det inte särskilt mycket i vinst trots allt. |
|
|
Ville bara titta in och uppdatera. Sänkte ju som sagt priset till 95K men fortfarande ingen som har mailat eller ringt. Borde inte skambudarna höra av sig nu? :) __ /Chrille |
|
| Robert Lundberg; Fruktansvärd skillnad på "kan indikera" och "indikerar" - jfr. "kan påvisa", "påvisar"... =))) | |
|
Visserligen har du rätt, 520 inte särskillt törstig i jämförelse med volvo/SAAB. Men svensson köper inte en 7 år gammal bil för 100 000:- och har som familjebil. Dom får ju faktiskt en V70 2.4 -04 eller SAAB 9-5 2.0T -04 som gått lika långt för samma pris... Och då får dom tom lite garantier med på köpet vilket din BMW saknar. Din bil med din goda utrustning och skick attraherar ju entusiaster i såfall. Och entusiasterna väljer hellre en motor med trevligare karraktär som dessutom inte drar mer bensin.. Dom här siffrorna talar ju sitt tydliga språk: 0-100km/h l/mil 90kmh l/mil snitt 530i 7,9s 0,77 1,09 520i 10,1 0,75 1,03 |
|
| Min poäng är att jag tror du får gå ner i pris till volvo v70 -01 och saab 9-5 -01 nivåer för att telefonen ska gå varm. Dvs 70-80k. Då blir ju hoppet till en 530 M-sport(som verkar ligga kring 120k) också lite högre så då kanske en och annan entusiast åxå ringer=) | |
|
Prova att gå ner till 79' kr i annonsen. Inte ens skambudarna gitter ringa vid 95'. /Johan |
|
|
Den här då? Det är inte bara jag som drömmer i så fall. Visst, han har M-ptkt., men annonsen innehåller mycket detaljerad info om standardutr. Det är ju bra säljtrick dock. Jag måste ändra annonsen, men jag har inte brått, planerar att hämta nåt förrän september som tidigast. Har 116 kedjesnurra? |
|
|
Och, länker. Länk |
|
|
Tror om "olja". Som köpare hör inte jag av mig förrän jag ser att begärt pris är så pass nära det jag kan tänka mig att betala så att jag behöver pruta max 10%. Visst har jag kunnat pruta 20-25% i vissa fall, men då har utgångspriset varit fel från början. Bekymmret är att det tar ett tag för de flesta säljare att inse det. Ska bli mycket intressant att följa var detta slutar. |
|
|
90.000kr för en 523 -99? Kanske en 525 istället för samma pengar? Länk 2500 mil mindre på länkade 523an motiverar inte det priset. Tror att 523an kommer att i närheten av 75.000 ungefär. //Lövet |
|
|
Jag tror precis som Simon_en att många köpare backar när priset är helt "fel" i annonsen. Det gäller iaf mig också. 90' kr för en 523 med M-pkt känns i överkant. Prefacelift bilarna springer inte direkt å gården. 79' kr had varit mer ´lagom i annonsen. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.