|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
Den tendensen har märkts i ett par år att privatsäljare ofta försöker få högre priser än handlare. Även om jag inte ger mycket för bakgårdshandlare så får man iallafall juridiskt ett skydd när man köper av handlare. Mitt senaste köp var en 3,500 mil 316ti-04 åt min far i höstas. Den fick jag för c:a 20.000 lägre pris hos handlare än motsvarande privatpriser på blocket (iofs oprutade). **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Privatpersonerna har absolut missat de senaste månadernas prisfall. Kolla bara E60-E61, privatpersonerna begär i väldigt många fall högre priser än tom auktioriserade BMW-återförsäljare gör! Den enkla förklaringen är väl att bilhandlarna MÅSTE omsätta sitt lager, annars är det bara att packa ihop. Då måste man sälja till det priset som marknaden är beredda att betala för bilarna! Mvh Johan |
|
Jag förstår inte hur vissa privatpersoner resonerar. Inte ens när skambudarna inte hör av sig, kommer dom till insikt. En stunds surfande är allt som krävs för att hitta rätt prisnivå på en "vanlig" bil. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Det finns sannolikt en hel del privatpersoner som har bilar ute på blocket med tanken "den siste idioten är inte född än". Sedan finns det många som inte har någon koll på vad bilarna är värda också. Bilhandlare har betydligt bättre koll på detta i och med att det enda de gör är att omsätta bilar. //Lövet |
|
|
Välkommen till klubben för "Svårsåld E39 för de som inte vill ge bort sin bäbis för 10 Pesos" :) Själv försöker jag sälja min 523:a, går ingen vidare, visst är den dyr men den är JÄVLIGT välvårdad också! Länk Men man kan ju testa, jag har ingen bråttom. Sänker väl priset efterhand... Mvh: Zoltan Ps. Enligt Sveriges FASCISTSTATS värderingar är detta inlägg kriminellt!!! |
|
|
Det verkar onekligen svårt att få sin E39 såld. Jag är på jakt efter en E39, men det verkar inte helt enkelt heller. Kanske är det så att folk helt enkelt avvaktar lite att lägga ut sin FINA (touring) vagn, jag vet inte. Lycka till med Era försäljningar "deejaywasp" o "FD-Ormen", ser ut att vara fräscha vagnar :) Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Min e ju en Touring Patrik :) är det inte det du söker? | |
|
FD-Ormen: Det krävs en rejäl sänkning i ditt fall. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
deejaywasp: Jo, men jag söker snäppet större motor isf :) Mvh Patrik ___ B M W |
|
|
Jag har nu sänkt priset till 95K. Vi får se om det börjar ringa nu. Jag tycker inte att den ska behöva vara mycket billigare än detta om man tittar på resten av blocket annonserna... Jag är fortfarande ganska övertygad om att utrustningen och färgkombinationen kan betinga ett något högre pris än de som är snik-utrustade. Det jag tycker är lite tråkigt är att jag nästan kan garantera att om bilen vore en 525 Touring i stället för 520 Touring så hade telefonen gått varm. Att 520 skulle vara slö och törstig är någon skröna som ligger kvar sen M20 motortiden nångång på 80-talet. Jag även kört 525 och upplever ingen större skillnad (22hk) på prestanda. Dock är försäkringen betydligt mycket högre på en 525:a... __ /Chrille |
|
|
olja: Varför REJÄL? (är du sugen men snål?) Allt är diskutabelt, jag kan pruta ner den om rätt köpare dyker upp, men min är inte dyrast på Autopower i.a.f. Jag vet vad jag har, jag kollade säkert på 10 E39:or förra åter, främst sv sålda mellan 99-02, INTE EN ENDA som inte hade rostig baklucka eller innanför tanklocket. Visst, jag kan tänka mig runt 65-67k, men inte lägre. Det är bara att vara kall, kan nämna att jag fick mycket bra överpris på min förra 318iT, det gällde bara att vänta ut rätt gubbe. (Och flera bilar innan). Visst, jag vet att min är ingen superbil, men bara det att reg.besteknikern bjöd på den direkt vid första bes. säger lite tycker jag. Jo DJ, farsan har 520M54 och jag har en 525M54, det är skillnad i drag, spec. i vridm., det lovar jag. Men det är skillnad i förbrukning också, han kör säkert 2 dl snålare än jag, han gubbkör dock. Mvh: Zoltan Ps. Enligt Sveriges FASCISTSTATS värderingar är detta inlägg kriminellt!!! |
|
|
deejaywasp: "Dock är försäkringen betydligt mycket högre på en 525:a..." Det stämmer inte, något högre kanske men inte mycket. Jag fick tex något lägre premie på min 525 jämfört med min 320, båda på Vesta. |
|
|
deejaywasp, ska bli intressant att se om din analys "Jag tycker inte att den ska behöva vara mycket billigare än detta om man tittar på resten av blocket annonserna..." är korrekt eller inte. Vore toppen att hålla oss uppdaterade! |
|
|
FD-Ormen: sugen är jag inte. Letar inte efter e39. I skrivande stund är den kanske rostfri, men det går säkert över. Med tanke på utrustningen, och åldern är priset för högt. Mer än 60' lär du inte få, men den sista idioten är inte född. /Johan |
|
|
Grandy: Du kan inte jämföra försäkring på en 3-serie och en 5-serie... 3-serien är allitd dyrare trafikförsäkring på även om det är samma motor. __ /Chrille |
|
|
simon_en: Jag håller er uppdaterade. __ /Chrille |
|
|
Försäkringen för mig är i alla fall betydligt dyrare för 5 serien än 3 serien, samma motor och årsmodell. Misstänker att det beror på alla stölder av angeleyes, M-paket osv. //Lövet |
|
|
Man behöver inte vara en idiot för att köpa en fin bil. Visst, den saknar kanske det lilla extra som sportskinn o navi, men den är inte snikmodell. Bara färgen + shadowline gör rätt mycket. Visst, rosten kanske drabbar den med, med all säkerhet, men då har den redan rostiga hunnit bli ännu rostigare. Fågelbadet måste vara det jävligaste stället, det blir man inte kvitt med så lätt, om ens nånsin... Men visst, jag kanske släpper den för 60, men då plockar jag av fälgarna o sätter tillbaka radion... Mvh: Zoltan Ps. Enligt Sveriges FASCISTSTATS värderingar är detta inlägg kriminellt!!! |
|
| andreas_lofgren: Trafikförsäkringen är väl inte dyrare på 5-serien för att dom snor angel eyes hej vilt eller? | |
|
Nej, men totalkostnaden för försäkringen blir det. Jag kollar aldrig på de olika delarna utan det är totalsumman som är intressant. //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.