|
|
|
|---|---|
| Tjena hejsan håller på med en E30 325 skall snart börja med bromsarna har jag tänkt,,jag har monterat M3 E30 nav i bärarmarna bak och fram fjäderben från M3 E30 och visst duger M3 E30:ns bromsar hur bra somhelst men jag var in på dtmpower och kikade lite där det var diskussion om att plocka över bromsarna från en E36 M3 till en M3 E30 var tyvärr inte några bilder eller något som visade något sådant,nu undrar jag om någon kan bekräfta att det går att plocka över från M3 E36 till M3 E30:n utan några större bekymmer eller om det inte fungerar alls | |
|
Ja det går, du behöver en 12,7mm tjock spacer innanför skivan, sen passar det. Eller så kan du köra med millways distans till fjäderbenet, då kan du köra med E36 M3 skivans offset och köra adapter innåt för ok hållaren. Bak ska passa rakt på. Jag har sådana bromsar på M3an men var inte jag som monterade. |
|
| Alright då vet jag lite mer =) tackar för svaret,,högst troligt så måste man även plocka över handbromsbackar osv osv för e30 325 skivan har innermått 160mm (för handbromsbackarna)och m3 e36 har 180,1 om jag inte minns fel,dock så ska ju m3 e30 bromsskivan bak bara vara att plocka på rakt av så det är ju ett lindrigare alternativ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.