AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.237

Mätarskruvade svensksålda bilar?

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Letar efter antingen en 545 eller 745 just nu och har tittat på flera svenksålda E60 med under 10k på mätarna. Flera har varit slitna i inredningen och lacken på ett sätt jag inte ens sett på E39'or eller E34'or med långt över 20k. Är det så kass kvalitet på de nyare bilarna eller fifflas det även med svensksålda exemplar? Flera av de bilarna har varit hos väldigt seriösa handlare.
Kan det bero på att en del köpare av bilar i den prisklassen inte är bilentusiaster, utan bara intresserade av att ha en ny, dyr och komfortabel bil. Gissar att många dyra bilar blir bristfälligt omhändertagna för att direktör Pengastinn har andra intressen än att polera och dammsuga kärran. Han köper en ny istället när den börjar se tråkig ut. 10000 mil utan omvårdnad är då ganska mycket...

Eller vad tror expertisen här på AP?

MVH Stenis
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Fick just en förklaring av en initierad: tydligen är det lägre kvalité på infärgningen av vanliga skinnet (ej buffel) på de nyare bilarna. Det ska visst göra att stolarna slits fortare. Känns sunkigt på så pass dyra bilar. Har inte haft de problemen med mina tidigare "storbilar". :/
Ska iaf kolla en 545 imorrn som verkar jäkligt lovande. Håll tummarna!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Håller med stenis.
Men man får inte glöma att det finns svensksålad bilar som får mätarna skruvade. Speciellt långkörda!
Har själv varit utsatt för detta! Eftersom jag har kollat efter bil ett tag så har man hittat backade bilar, dom flesta är import men nån svenssåld med. Riktigt korkat är ju att en del människor har inte riktigt koll på att man kan faktiskt kolla upp vad bilarna har rullat vid besiktningstiden, men också servicarna mellan besiktningarna! Och folk ljuger rätt upp i ansikte att bilen är ej skruvad fast man har bevis!

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har inte noterat att något slits mer på E60 än E39. Varken in eller utvändigt. Visst det går att hitta småsaker som slits både mer eller mindre än E39, men generellt är det ingen skillnad. I min bil är skinnet i "nyskick" efter 8900 mil (varav 8000 mil i min ägo).

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.