AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
819

Crome på fälgar?

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Hej, vet någon var man kan croma alu-fälgar?
Det får inte bli missfärgat eller flagna. Eller någon som har blankpolerat? Är det mycket jobb att hålla efter blankpolerat? En kompis skickade sina fälgar till Krinko Fälgfixarna och det såg förj*vligt ut, det flagna och gulna :( Men de har ny ägare nu. Någon med erfarenhet?

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Är det ingen som vet?????

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Många fälgar har ju blankpolerad fälgbana, med rätt skyddslack är det väl inga problem... Det blir ju givet inte lika bra som om det skulle vara kromat men... Kolla med t.ex Intera i Sthlm. Tel 08188181, dom renoverar, lackar, polerar & riktar alufälgar.

mvh
/B
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Det är tyvärr ingen som jag talat med som rekomenderar detta, eftersom det är utsatt för stenskott och andra skador. Om det uppstår det minsta prick så oxiderar det. Det kryper in under å börjar flagna. Det ska tydligen inte vara så kul att få bort klarlack = blästra och poleraom allt igen : ( Det ska tydligen vara bättre att puttsa rå alu som en dåre (enligt dem). Har ingen erfarenhet av hur mucket tid man måste lägga ner för att behålla glansen?

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Vet ingen hur man får fälgarna att se ut så här:
Länk

Mvh Ingo E39 med 19"
Murkas
Hör med ett företag som heter Kromoz i helsingborg demkromar fälgar jag vet dock inte resultatet

Marcus "Murkas" Pettersson
Brutus,

jag har hört att fälgbanorna är svarvade och inte polerade. Då sitter visst lacken bättre.
Dock är det ju svårt att svarva ekrarna, därför är detta inget komplett alternativ.

Appropå kromade M-Kontur fälgarna på länken ovan......
JAG VILL HA !!!!! Satan va snygga dom var!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.