|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått ett spännande problem på min lilla 316i Touring. Igår när jag kom hem efter att ha varit på macken så kände jag att en ordentlig bredsladd in på gården vore på sin plats. Sagt och gjort, laddade i svängen precis innan gårdsplanen börjar och fick ett ordentligt kast. Nu hade ju givetvis någon ställt sin bil på gården vilket innebar att jag fick styra upp kastet fort som fasen för att inte klippa den bilen. Imorse när jag tog bilen till jobbet så märkte jag att ratten inte hade sitt vanliga "centrerade" läge när jag körde rakt fram, bilen drar helt enkelt åt höger när jag släpper ratten! Kollade lufttrycket direkt efter jobbet, samma tryck i båda däcken. Kände på fälgarna ifall de var varma om bromsen låg på, båda fälgarna var svala. Kollade även lite snabbt och lätt att inga stag eller dyl. hade lossnat eller krökts, allt såg bra ut! Så, wtf har hänt?! Kan rattstången "hoppat över" en kugg eller två? Märk väl att styrningen är tight och fin som den brukar, inga konstiga vibbrationer heller. Tacksam för svar! | |
|
Fixa en framvagnsinställning,det e lösningen på ditt problem.En femhundring brukar det kosta... Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
| Nja, en framvagns- eller fyrhjulsinställning lagar ju inte det som är trasigt, men det kanske visar sig var det är som är trasigt. För något är ju trasigt när det blir snett av en bredsladd. Jag gissar på den där stora främre bussningen i bärarmarna bak. | |
|
"Jag gissar på den där stora främre bussningen i bärarmarna bak." Helt rätt! Bytade den idag och bilen går rakt som aldrig förr! |
|
| Hur fick du ut bussningen, eld eller våld? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.