|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att till nästa sommar kanske skaffa en 330 eller 335 (beroende på ekonomin). Men hur funkar det med bara två dörrar? Mina barn är 9 och 13 så inget behov av barnvagn. Är det någon som har erfarenheter av familj + coupe? | |
| Köp en touring med panoramatak istället. Troligtvis mycket mer uppskattat. :-) | |
| Spelar väl ingen stor roll om du inte behöver ha in barnvagn osv... Den enda tanken jag har haft är om man smäller med en coupe att det blir svårare att få ut ungarna ifrån baksätet... | |
J.B |
Ju större barn desto mindre bil kan man ha *s* ,,, har själv i en 18 o en 15 ,,går väll bra , dom åker ju sällan med,, men är man 187 lång så är det väll ingen långfärds sitts bakomfören direkt ,,, Men skall man hoppa i och ur många gånger så blir det ju till nackdel om man är van 4 dörrars .. Åk till en bilfösäljare och provsitt , kör , tag med hela familjen o se ,,,det är det bästa , då känner ni ju själva hur det är . J.B |
|
Barnvagn kanske inte är något problem med tvådörrars, men barnstol i framsätet gör livet jobbigt. Nu har ju du passerat även den fasen. Vi kör ofta med Compacten med två barn i tonåren och det fungerar bra bortsett från benutrymmet. Men det är ju inget bekymmer i nyare coupeer. Möjligen att takutrymmet blir en begränsning om trettonåringen är en grabb. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
vi har en cab och två barn, 8 och 11, å det fungerar finfint att åka runt med. Det enda som är lite stökigt är när man ska in/ut ur bilen. Väl alla på plats spelar det ingen roll tycker jag. Fast helt ärligt, om det gäller att åka på bio/shopping/skolan eller annan korttransport blir det oftast den andra 4-dörrarsbilen som får göra jobbet..... Det fungerar mao, men i längden är det mer praktiskt om alla har var sin dörr. Niklas Fransosen |
|
|
Största fördelen med coupé, och säkert anledningen till att du funderar på en sådan, är designen - coupén är så oerhört mkt snyggare än sedanen! Men om jag hade haft barn, hade jag aldrig köpt mig en coupé - mest pga. att det inte är så opraktisk när du ska in och ut ur bilen - eller i detta fall dina barn... Däremot, har du en annan bil vid sidan om, är det naturligtvis mkt lättare att motivera ett köp. |
|
|
Mats: "Möjligen att takutrymmet blir en begränsning om trettonåringen är en grabb." Va? Provsittning med familjen är ju att föredra, kanske i vinterkläder oxå då det blir lite bylsigt och klättra runt mot vintern, å andra sidan så är ju barnen 10 & 14 nästa år och då är det troligt att bara ett barn kvar som vill åka med oavsett modell. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Mitt i prick tvesolva...Jag vill ha en coupe för min skull. Livet är för kort för att bara ha praktiska bilar. Det blir nog en runda med provsittningar i helgen. Synd att man inte kan provköra i ett par månader bara...:-). Det kommer i så fall att bli enda bilen. Fasar iofs för slaskvintrar med in- och urkliv. |
|
| Hade jag bara en bil så skulle jag definitivt köpa en touring. | |
| Om du är inne på coupé, så är kanske en cab med hardtop ett annat alternativ för dig...maximal njutning samt bra plats för 4 vuxna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.