|
|
|
|---|---|
|
Åsyftar då 325-modellen, funderar på att införskaffa en sådan som vinterbil och sälja den till våren isåfall. Men hur är marknaden för såna här bilar nu för tiden? Jag sålde min för typ 3 år sedan, den var riktigt fin och ingen rost öht, dock ingen direkt utrustning men bara 17000 mil på mätarn och det var en gubbe som ringde och sedermera köpte bilen för 19000SEK. Eller ska man satsa på att köpa sedan istället? Skulle dock behöva kombiutrymmet då e30 är RIKTIGT liten i bagaget. | |
|
Jag har lagt ut en annons på kombin igår (324) och det har ringt hela tiden sen dess och flera ska komma i titta på den imorgon så i mitt fall är marknaden mycket het. Det kan ju ha med att det är en diesel visserligen men en 325:a är ju lite roligare än en 320i. Den är en sällsynt modell som har samma egenskaper som sedanen så det är en kul bil att köra och en e30 är alltid attraktiv. Längsta tid jag haft ute en annons innan bilen blivit såld är 2veckor på alla det e30 jag haft. Men det är som du säger en liten kombi och ett flertal ggr så har jag tvingats att lägga ned baksätet för att rymma grejer därbak. Så jag skulle nog titta på en e34:a istället om jag var du om du nu ska använda bagageutrymmet ofta. Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
| Men e34 har inte e30ns charm om du förstår hur jag menar... Det roliga är att jag antagligen kommer att köpa tillbaks min e30 touring som jag sålde för typ 4 år sedan som fortfarande är rostfri... | |
| Är själv inne på samma spår som du, m_johan84... Väljer mellan e30 325 touring och e34 525/530 touring - vet dock inte vilken av dem som är bäst som vinterbil..? Kan också hålla med dig ang. e30:ns charm! | |
| Eller så e39an rulla men synd att slita på den fram och tillbaks till jobbet hela tiden.. När man kan köpa en billig e30 på hösten och få tillbaks mer pengar för den på våren:) Och slippa betala allt som heter slitagedelar | |
|
som sagt var , jag har aldrig haft ute annons längre än 2 veckor med en e30 till salu och nu rök även denna bil iväg 6dagar efter annonsens inläggning. Så jo, ha begäret är fortfarande högt än idag.!!!!! Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
| Bara att köpa då:) Rätt för att få en hyllvärmare.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.