AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
849

e38 4:3 skärm el 16:9 snyggast?

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hej har en bmw 740ia 97a som jag ville uppdatera navigatorn i från mk1 till mk3 för att man ska kunna använda den snabbt och bra samt användbart,

sagt och gjort så blev det ett nytt kablage samt mk3dator från 2002 och en video modul från 2002 samt en radiomodul bm24 tmc och nu går det ju faktiskt att använda navigationen på riktigt:) jag har ju kvar min 4:3 skärm för att jag tycker att den passar in så bra o min fråga är nu tycker ni att det är snyggare med en 16:9 el 4:3????

jag vet inte själv men jag tycker att 16:9an ser för ny ut i en 7serie innan faceliften
na
630
navi
BMW325xi -06
Gör som du själv tycker är snyggast. Själv föredrar jag 16:9 men jag vet inte om jag hade bytt.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag bytte från MK2 4:3 till MK4 16:9 i min 740iA '99 (faceliftad). Tyckte det blev ett ENORMT lyft. Men det finns absolut folk som föredrar 4:3-looken, jag la ut den gamla bildskärmen till försäljning och den gick jävligt kvickt!

Om man vill ha trä-looken kvar på skärmen så vet jag att det finns frontar i trä (eller som ser ut som trä) att köpa till 16:9-skärmen. Knappast billiga, men ändå.

Här är lite före- och efter-bilder från min bil - Före Länk Länk och efter Länk Länk .

Wilhelm Svenselius
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.