|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första medelande här. Har precis blivit en lycklig ägare av en e46 320CI. Har aldrig haft Bmw innan så därför för jag fråga mig fram. När det väl blir dags för service och sånt vem riktar jag mig till då? Paulssons bil eller Bmw återförsäljaren uppe vid Maria Park? Jag har varit en snabb vända uppe vid Maria Park för att fråga efter en reservdel och passade då på och fråga om servicekostnader och så och han påstod att dom tog halva priset mot vad Paulsson bil gör förutom på oljeservicen. Stämmer detta? Vet någon även om det är ett bra företag? MVH:Peter | |
|
Den vid Maria park är Jarls bilservice som hållet på med BMW i allmänhet och Alpina i synnerhet sedan 1980 typ. Är dock inte auktoriserade BMW utan "frifräsare " och enl mina erfarenheter trevliga och kompetenta på alla sätt och vis MEN det finns dom som menar på att det inte alls är så... Tipset är änvänd forumets fin asök funktion och sök på t.ex "Jarls" eller "Paulssons" eller "skåne" Lycka till |
|
|
Jarls bilservice är kanon. Har kört mina tidiga BMW där. Det lilla jag har haft med Paulssons Bil i HBG så är dom trevliga iaf men priserna är en aning högre. |
|
|
Priserna är det dubbla på Paulssons bil, Jag & min polare servar våra BMW Z3 M Coupé's ute på Jarls Bilservice och det är jättebra, det är min uppfattning! MVH Figgeh |
|
|
Har servad mina föregående BMW´s på Jarls oxå. allt funkar fint. Denna jag har nu har det inte varit dags för än :) // M.V.H. Daniel |
|
| då provar jag Jarls först. Jag fick iaf uppfattning om att dom var bra att ha och göra med. | |
|
Ett tips, sök på forumet om Jarls bilservice, innan du lämnar in bilen. Annars kan jag rekommendera Need For Speed i Malmö. __ Min bil: Länk |
|
|
Har servat min gamla 528 hos Jarls och fortsatt att serva min 330 som jag har nu och dom är duktiga och ligger bra till i pris. Bosse |
|
|
Mugge: Har du själv nån erfarenhet av Jarls? // M.V.H. Daniel |
|
|
spajjs: ja det har jag. __ Min bil: Länk |
|
|
Need for Speed ska också vara bra, men Jarls håller enbart på med BMW och det känns säkrare, kanske dessutom bättre för att jarls ligger i staden man bor i? Närmre och enklare vid service när man ska lämna ifrån sig bilen! =) MVH Figgeh |
|
|
NFS är en BMW-inriktad verkstad. Det har de alltid varit. __ Min bil: Länk |
|
|
okejdå, men kanske lite långt för en service mate! MVH Figgeh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.