|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Tyvärr krånglar det till det hela en del då du hade inbytesbil, speciellt om den övervärderades. Men ändå, lämna tillbaks bilen och spring, du kommer att få så mycket problem så det är helt enkelt inte värt att behålla bilen. Tänk bara när du ska sälja den om några år, med en mätarställning på 15000 som egentligen är 25000 mil (dock kan exakt miltal inte styrkas, kanske har gått mer) utan servicehistorik. Hur kommer det att kännas? Och tänk på att om du då skulle "glömma" att berätta att bilen är skruvad så är det ett solklart fall av bedrägeri.... En ärlig 17000-milare med din utrustning är väl värd 150-170' någonstans, men avsaknaden av servicehistorik och ett exakt miltal sänker i min mening värdet 15-25' ytterligare. Mvh Johan |
|
Tycker också att du ska göra allt som står i din makt för att lämna tillbaka bilen. Johans värdering ovan verkar ganska rimlig, din "oärliga" bil är nog värd någonstans 135-145 tkr men antalet presumtiva köpare är nog få. Behåller du blilen sitter du nog tyvärr på Svarte Petter. /// Erik |
|
|
Tack för hjälpen. Nu ska jag ev. redan idag få svar på exakt miltal vid försäljningen i T-land. Därefter jämföra med garantireperationernas mätarställning vid tre tillfällen...det senqaste ca. 1 år innan registreringen i Sverige. Då får jag förmodligen fram en bild av mätarställningen. Fortsättning följer.....tack för många kloka synpunkter.....bilen går bra och det är lätt att bli " lurad " av detta nu fastän man i min ålder borde veta bättre...... |
|
|
Håll oss uppdaterade //Lövet |
|
| Om du har lån på bilen så kan det också hjälpa dig att dom tar tillbaka den. | |
|
Fick kontakt med företaget som stog på det Tyska regbeviset. Det är ett större företag och de som är ansvariga för den delen kommer tillbaks i nästa vecka. Dock nämde de att försäljningen av bilen sker genom en bilfirma i samma stad. Alltså får jag inte besked förrän i nästa vecka.......tror inte den är skruvad i T-land......första ägaren är en förmodar jag den skyldige...han ägde bara bilen enl. reg bevis. en dag......i så fall synd om den bilfirma som sålt till mig....de borde dock inte nämnt att " förra ägaren hade förlagt servic och instruktions bökerna" när jag pratade med henne( förra ägaren ) så berättade hon att hon aldrig fått dessa...utan fått beskedet."hittar inte de nu vi skickar dem i veckan " den veckan blev ett år och därefter bytte hon in bilen hos "min" bilfirma och berättade att hon aldrig fått några böcker. Tydligen är det en sjukdom hos dessa bilfirmor med symtomen " förlaggt serviceboken". fixar vi fram snart...inga problem. Vad jag redan upptäckt vid kontroll av de handlingar jag fått fram hittills så är det i bästa fall "bara" 7.200 mil som är bortaget......och i sämsta fall....får vi reda på i nästa vecka när T-land hör av sig. Nu sitter jag i "bästa" fall med en bil som visar 7´men gått 14´......och då blir det antingen häva köpet beller kompensation..... Finns det någoting att göra för att kontrollera bilens skick.....?? |
|
| Om du redan kan "bevisa" att bilen gått 7000mil längre än vad mätaren säger så är räcker väl det för att häva köpet? Jag menar, finns det någon anledning för dig att vänta in den slutgilitiga domen? Mitt tips är att göra allt du kan för att häva köpet så snart som möjligt. | |
|
Mitt "bevis" förutom garantirep. handlingar är en anteckning av miltal med s.k. vanlig penna på briefet....förmodar att det är mätarställningen från bilen som antecknats högst upp på briefet. Vill dock vänta tills jag har på fötterna...ett par dagar gör inget....annars håller jag med...tar dock emot eftersom jag gillar bilen.....har inte haft så roligt sedan jag körde gocart.....lagom anspråkslös bil som ger körglädje och förvåning när den drar iväg....... |
|
|
Jag blir alltid lika förbannad varje gång jag hör dessa historier. Det värsta är ju den mentala stress man råkar ut för som maler i huvet dag och natt. Har själv inte råkat ut för skruvad bil vad jag kunnat bevisa, men köpte en gång en volvo med "borttappad bok" och fick en ny efter ett tag. Det kändes dock aldrig bra och bilen drog under hela mitt ägande åt höger trots flera hjulinställningar. idioterna som håller på med sånt här borde hängas ut med namn, personnummer, hemadress och förslag på reprisalie. Ursäkta men ¤%#"! kan inte folk vara ärliga bara?! ___________ Act as if! |
|
| Straffskalan i Tyskland för mätarskruvning inbegriper fängelse nuförtiden, det troligaste är att den som importerat bilen skruvat den i Sverige. | |
|
Även Tyska advokater koster deg. Kompisens A2 var skruvad hos bilhandlaren i Tyskland. Knappt lönt bråka om 5000 mil, då notan till juristerna lär bli högre. M3/// Mullret |
|
| Mer än 14d nu, hur går det? | |
| Vad är detta för något? Häv köpet omedelbart och spring så fort du kan! | |
|
Är detta sant? Vad tvekas det på? LÄMNA TILLBAKA, PRONTO! Så lättlurad får man bara inte vara...och är man nu det, gör om gör rätt! LÄMNA TILLBAKA, HÄV KÖPET!!!! |
|
| Ja, jag förstår heller inte varför du inte häver köpet...läste hela tråden och du snackar om att det är en fin bil och att du vill sätta på nya fälgar osv...men tänk dig för innan du gör det, är det verkligen värt det? Bättre att försöka häva köpet och sen leta efter en ärlig fin bil...som köpare idag har du definitivt marknaden framför dig =) | |
| Har gjort en sådan tavala själv , köpt en BMW 330D av en bilfirma i Örebro, bilen är skruvad 8700 mil på mätaren 21000 i verkligheten, håller på och diskuterar med dom får se vad det ger för resultat jävligt tråkigt. | |
|
Kolla handlarns pris på Länk |
|
| Hej och välkommen hit, synd att det är på de tråkiga premisser som du råkat ut för. Hade du blivit medlem innan du köpte bil i bilskruvarmeckat Ö.bro hade det förmodligen sparat dig en massa möda. | |
|
Ahab , jag snackade med en kille en gång vid en mack i sthlm som tankade sin nissan 200 sa att jag tittade på en del, fick ett tips "akta dig för bilarna i örebro" Så jag tror inte det du säger är en myt..... |
|
|
@chateau Du kommer att ha lika kul i en icke skruvad 120d, kanske till och med roligare :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.