|
|
|
|---|---|
|
eftersom jag inte har någon katt under huven så funderar jag på vad det kan bero på, bara vid högersväng, inte märkt något om jag sväng vänster. misstänker att det är för låg nivå på servooljan. var och hämtade flickvännens bil på en verkstad här i stan och frågade vad han trodde, sen fick jag en flaska quaker state Power steering fluid i handen. det står ju att det ska vara cf11 only och jag hittar inget som berättar vad Quaker state'n är för sorts olja. Jag kollade styrservo oljan och jag har strax över nedersta hacket på mätstickan. så frågorna lyder, kan det vara låg nivå på servooljan eller kan det vara något annat. och om det nu är låg nivå, funkar Quaker state power steering fluid? | |
|
Använd enbart CHF11! Men börja med att kolla nivån. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag kollade styrservo oljan och jag har strax över nedersta hacket på mätstickan. | |
|
Bumpar denna fråga, hade nästan glömt bort den trevliga lilla kattungen som iof även får för sig att låta som en Mås, hela vintern har bilen varit tyst men nu när det börjar bli varmt ute så låter det igen? antingen om det är riktigt varmt eller om jag kört ett tag, det låter aldrig när jag tar bilen på morgonen och sällan när jag åker från jobbet på eftermiddagen om det inte är riktigt varmt. som jag skrev ovan så är styrservo oljan på en bra nivå. |
|
|
Prova att byta all olja mot ny! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
hensu: tror du inte att det kan vara nått i famvagnen då? Bmw är lite halvkänd för vissa stag som åter i framvagnen. själv hade jag ett stag som lät när jag svängde vänster. 5.56 och åter 5.56 tills de gick över.... BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.