|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem på min bmw. Har lilla färddatorn och det står hela tiden att jag ska kolla min kylarnivå. Men nivår är bra. Kan man ta bort den givaren eller vad det e som styr det? så att den inte längre varnar för deta i färddatorn?.? | |
| Kan det inte vara en idé att fixa givaren så slipper du bli olycklig om motorn skulle koka för att du tror att det finns kylarvätska i systemet? | |
| Hjälper inte att dra bort den, ny kostar under 200:- på BMW, och byts på 2 minuter. | |
|
Hej! Jag bytte min i veckan på några minuter: Givaren sitter i botten på behållaren där du fyller på kylarvätska och sitter fast med en enda stor plastmutter. det sitter en snabbkontakt som du tar bort först. se till att motorn inte är varm när du ska ta bort den så du inte bränner dig på kylarvattnet. Jag släppte på plastmuttern med en vanlig polygrip, skruvade sedan för hand medans jag tryckte upp givaren med andra handen för att inte allt vatten skulle rinna ut, bort med givaren in med tummen i hålet, fort dit med nya givaren, skruva fast den och dit med kontakten. Kolla vattennivån, klart. Jag tror jag också gav ca 200kr för givaren. Lycka till! |
|
|
Har alla köpt hos BMW? försöker hitta en för min e30 men fins ej på mekonomen och dylikt... Karl F. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.