AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
870

Sänkning e36 coupe

IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Ska köpa gula koni med H&R fjädrar till min coupe.

Vet inte riktigt hur mycket jag vill sänka den. Har 2 varianter.

40/15mm
60/30mm

Det är sportchassi från fabrik men vet ej om dessa prylar sitter kvar. Tycker den är rätt hög nu. Kommer 40/15 ett fetare stuk då den borde luta lite mer framåt och 60/30 ligga platt på vägen?

Har tidigare haft e30 med 60/40 sänkning och det är ju en standardsänkning som alla e30 mer eller mindre har/bör ha. Hur är det med e36? Finns det en motsvarighet?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
60/40 och 40/15 är väl helt klart dom vanligaste sänkningarna på E36.
Men tycker att 30mm bak är ett bättre val än 40mm bak.

Tycker man ska välja sänkning efter hur man använder bilen.
Är det mer av en bruksbil är ju en 40/15 sänkning klart mest praktikst att välja.
Är det mer en nöjesbil framför bruksbil så kan man ju kanske sattsa på lite lägre.
Jag satt själv i våras och hade stora problem med vad jag skulle välja,men kom inte fram till nåt,så det blev ett par coilovers i stället :)
Har ställt dom just nu på ca 60/30 om jag räknat rätt...
IM
132
IMFA
Klarar man fartguppen med 60/30? Dom flesta guppen dvs. Hatar dom man inte klarar som är typ 2-3 dm lång och lika höga. Nästan fyrkantiga. Skräpgupp. Borde vara olagligt att göra såna.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Nja...vissa gupp är lite svåra alltså! :)
Brukar få backa tillbaka lite då och då för man inte kommer över,men det handlar om kanske 2-3/10 gupp som man får problem med...det är nackdelen med så mycket sänkning,annars fungerar det rätt bra.
Sån här säkning är ingenting man kör med år efter år,för det är lite jobbigt i bland att hela tiden tänka på att man måste passa sig för att slå i saker osv..det som gör att man ändå har kvar det är när man ser på den och dom gånger man har tung högerfot :)

Men som sagt,använder du bilen vardagligen till allt möjligt så rekomenderar inte jag så pass mycket sänkning iaf.
IM
132
IMFA
Tänkte beställa nya gummihållare som håller i fjädern. Det finns 3 varianter. Hur vet jag vilka som passar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.