|
|
|
|---|---|
|
Igår på väg hem märkte jag att ju längre jag kört desto mindre kunde jag varva motorn efter ca 20 mil gick den till max 3000 varv men vred jag av tändningen & på tändningen gick det att dra den till max igen en gång sen började den sega på toppvarv för att sakteliga gå sämre & sämre. Detta problem är identiskt på båda boxarna jag testat så jag ska nog ta & byta soppa pump till att börja med & se om det blir bättre. Inget att undra på att jag tyckte den gick segt ut på långraka på anderstorp. Nån som har några goda ideer vad det kan vara. får väl kolla filter,regulator & lmm. nått mer man sk kika på | |
| Problemet var kass soppapump. | |
|
Kanon bra att du skrev vad felet var! Inte många som gör det! |
|
|
MichaelB, kanonbra! Jag har haft liknande problem i 3år med min 318E30, den drar till ca 4000rpm och efter det så känns det som bilen varvtalsstoppar och vill inte dra längre, ju högre växel desto tidigare bryter bilen. Har dock en ny pump liggandes som jag ej provat ännu, men det lär vara samma problem i mitt fall, hoppas jag iallafall och då lär den gå bra med ny pump :-) JAg återkommer om detta senare, ska byta inom kort. |
|
|
Bytte till ny soppapump, rotor, fördelare, tändkablar men problemet kvarstår, ytterst irriterande!! Blir nya kam, vippor, lyftare om en tid så vi får se om detta avhjälper problemet, har annars bara spridare kvar som jag inte bytt eller gått igenom. |
|
| Frifart ta ett kompprov, låter som dålig blockpackning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.