AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.854

7-serier verkar vara svårsålda.

Sida 1 av 2
es
91
espla
BMW 645-04
Är det verkligen helt kört att sälja en 7-serie E38 idag? Det enda man fårär erbjudande om att byta mot allt konstigt det går att hitta på.. Harköpt en annan BMW nu så 7-an bara står still,och fast jag dumpat priset påden så går det inte. Kan det va så att jag är för billig på den så folktror att det är något fel på den eller va tror ni? Man får ju hur mycketbil som helst för pengarna.. Och ja jag vet att bensinen är skamligt dyr iskatteparadiset Sverige,men det måste finnas folk som inte bryr sig ombensin priser också tycker man. Är det flera än jag som inte blir av medvåra stora sjuor??
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Hade du någon länk till annonsen?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Att sälja bil i Juli är tålamodstestande. Du har en gentlemannavagn med 2 dörrar och en bra gentlemannafamiljsbil med fyra dörrar. Om du ställer av den senare(se till att de är i mycket gott skick först och nyrekondad), formulerar en smakfull annons och sen njuter av semestern så är bilen nog såld inom 3 månader. Varför ha bråttom?
Asken
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk Jag antar att det är denna? Jag har sett den tidigare och gillar den, nu är priset löjligt lågt, är den lika bra som bilderna visar får du lätt betyligt mer för den.

Dock är annonsen inget vidare, bilderna inget vidare, och att dessutom annonsera på Powerbörsen ger tyvärr oftast inget resultat alls. Nu i semestertider är det dessutom extra svårt.

Med en ny blocket-annons med utförlig information om utrustning, skick, dokumentation, reparationer, nya högupplösta bilder som, och ett annonspris på 65-70.000 borde den bli såld inom 4 veckor

Som jämförelse såldes denna min förra 750i-97 Länk för 67.000 kr i maj i år, och det tog 5 dagar....

BMW CS #5139
J.L, såg din bil på Blocket och hade tänkt höra av mig; den färgen och utrustningen... hade tagit den direkt. Nästa gång (någon dag senare) som jag uppdaterade annonsen, ja då var den borta :(

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Min 540 såldes nu i helgen via annons på PowerBörsen. Även om jag inte blev nerringd så såldes bilen inom 36 timmar från att annonsen kom ut.

Skriv en bra annons och ta bra bilder, så kommer bilen att säljas. Läs gärna annonsguiden så får du lite hjälp med att utforma annonsen.

__
Min bil:
Länk
es
91
espla
BMW 645-04
Hej
Ja det är den som J.L har i länken.
Ja jag får nog ta lite bättre bilder med en riktig kamera och skriva lite mer utförligt vad det är för utrustning mm. Ska fasiken prova att höja priset också. Är inte i behov av att sälja den så fort som möjligt,men det är synd att den bara står still nu för tiden.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
En extra bild på utsidan från andra hållet, en extra på inredningen (typ baksätet) och en så fullständig lista som möjligt på extrautrustningen - sen är annonsen färdig!

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Här är en bra guide till hur bilderna bör se ut:

Länk

Det får en ju nästan att vilja resa ner till Kuwait och klippa den =)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
50 000 för en så fin bil. Det är ju nästan gratis. Så varför blir du inte nersprungen av köpare?

Dels har några här pekat på att annonsen kan bli bättre. Var mer utförlig och säljande i din beskrivning och lägg upp några läckra bilder tagna i fin miljö som gör bilen rättvisa.

Dels har de höga bränslepriserna i kombination med högre ränta, kollapsad börs och allmänt tristare utsikter fått folk att bli mer försiktiga. Man impulsköper inte en lyxbil med v-12:a lika enkelt som för ett år sedan. De som fortfarande har pengar och är okänsliga för bränslepriser etc. vill ha en nyare bil. Dessutom är min bild att många i dag väljer bränslesnålare bilar för att det är mer socialt acceptabelt. Man försmäktar i sin etanol-Focus för att kunna säga "Jag kör i alla fall miljöbil".

Din bil borde tilltala entusiasten som verkligen vill ha en fin 750 och som inser att det inte är gratis att hålla sig med en decenniegammal lyxbil även om inköpspriset är lågt. Ha lite is i magen, i sinom tid dyker hon eller han upp och då försvinner 750n som månadslönen för ett ensamstående sjukvårdsbiträde.

Lycka till!

Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown!
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Socialt acceptans =) haha, underbart, men så är det nog lite i folkmun.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tretretti: Precis som du skriver köps 10 år gamla 750 nästan uteslutande av entusiaster, och har man ett riktigt bra exemplar och prise är någorlunda inom rimligt blir de sålt, ibland går det till och med väldigt fort.
Jag tror inte bensinpris på 14 kr litern eller ännu mindre miljöhetsen påverkar nämnvärt, för kategorin köpare av denna typen av bil är väl medvetna vad man köper, och är inte känsliga för sånt.
Stigande räntor och dålig börsutveckling borde inte heller spela in, för inköpspriset är småpengar.

SOm jag tidigare skrivet gäller det bara att få annonsen att förmedla habegär, sedan får varan givetvis också leva upp till förväntningarna.
Den aktuella bilen i annonsen ser flammig ut i lacken på bilderna, har oranga blinkers fram och vita bak etc. så jag är inte förvånad att den inte säljs ens för 50.000 kr även om jag tror att den egentligen är i fint skick, men samtidigt vet jag att den kan säljas fort för 65.000 om den blir tillsnyggad och mer omsorg läggs på annons/bilder

BMW CS #5139
es
91
espla
BMW 645-04
Ja hänger det på blinkersfärgen då vet inte jag. visst bilderna kanske inte är dom bästa och tror folk att dom får en tio år gammal bil som ser ut som ny eller?? Nä då kan den lika gärna stå där den står. Med en kamera så får du vilken skrothög som helst att se bra ut om du tar korten på rätt sätt.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Go inställning till att lägga ner lite extra jobb på bilderna eller att byta blinkers.
Blinkers fram - runt 600kr för båda på nån eftermarknadssida och höj värdet med 15.000kr.

Den atlantisblåa 750in såldes på 6 dagar, trots högst pris på annonssidorna den fanns på.
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Jag hade köpt din bil direkt om det inte vore för att jag själv försöker bli av med min 728:a. På den fronten händer det ingenting.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Blinkersfärg är naturligvis en småsak men det jag menar är att jag inte känner ngt habegär när jag ser denna annons Länk och då hjälper det inte att dumpa priset för det blir inte sålt ändå.

Den atlantisblå 750iAL-00 är väl ett lysnade exempel som visar att det inte är ngt problem att få sålt OCH få bra betalt för en fin 750i.

Jag har sålt 3 st 750i E38 de senaste 3 åren, ingen har tagit mer än 2 veckor att bli av med, och bra betalt har jag fått också

BMW CS #5139
es
91
espla
BMW 645-04
Hej
Nej den annonsen på blocket är under all kritik det kan jag hålla med på. Tycker inte annonsbilderna här på Autopower är så himskans dåliga,men jag har lånat en riktig kamera nu så det får bli lite ändring i annonserna.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Det finns värre annonser om man kollar E32träsket....
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du ska SÄLJA någonting och sådana beslut tas inte med hjärnan utan med hjärtat. Du måste se till att folk blir sugna på bilen, det blir man inte med tråkiga bilder. Naturligtvis spelar blinkersfärgen ingen rationell roll egentligen men om bilen ser tråkig ut så påverkas säljbarheten direkt.

//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
HAHAHAHA, praktexempel hur en annons INTE ska se ut:

Länk

underbara bilder =)
Tror att det generellt sett är lite farligt att ta bort en annons och sätta in den kort efter igen med ett höjt pris. Det ger inte direkt köpimpulser till de som följer marknaden och letar efter en intressant bil. Men att ta bort bilen och annonsera vid en tidpunkt man tror är bättre är naturligtvis ett alternativ. Dock ska man vara medveten om att de flesta bilar sjunker under tiden.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.