|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Idag när jag skulle starta motorn så hörde jag att det lätt konstigt, som en traktorn, jag öppnade motorn och hörde att det lätt konstigt nere på vänster sida. efter jobbet tänkte kolla tändstiftet och oljan. När jag tittade på oljan så var det nån konstig färg på den, typ orange gul och brun blandat. Sen lyckade oljan ganska mycket bränd. Tittade på tändstiftet då var det så att första var ganska mycket löss då fick jag skruva på den, sedan när jag kom till fjärde så visade det sig ATT DET VAR FULLT MED OLJA DÄR INNE. Tändstiftet och tändspople var fulla av oljan. Jaag tog bort tändstiftet , torkade den och torkade allt innuti, skruvade tillbacka, startade bilen och så fungerade den perfekt, inga konstiga ljud! Ni som är bra på bilar snälla säg vad det är!?? kan det vara så att oljan har konstigt färg på grunda avv kanske vatten har blandat i sig.?? HJÄLP!! | |
| om du har gråbrun färg på oljan har vatten blandat sig med oljan= toppackning trasig eller i värsta fall är toppen trasig, jag råder att inte köra mer förrän du har kollat vad felet är för oljan har tappat sin smörjförmåga och kan skada motorn allvarligt | |
|
Kolla hur mycket kylvätska som är kvar, om det är helt tomt så kolla hur många liter det går i. Går det i mer än 1 liter så starta inte bilen igen. Kolla även oljestickan. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.