AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.504

525 tds med lysande gul lampa som ser ut som en spridare

wa
7
wazz
525 TDS -93
-93:as 525 tds som går en stund men sen haltar motorn till och den gula lampan tänds (ser ut som en spridare) och bilen går in i någon form av safe läge och i bland så slocknar lampan och bilen börjar gå normalt en liten stund sen tänds lampan igen och bilen går skit ! vad kan vara felet ? har bytt givaren som sitter under startmotorn (den som mäter mot svänghjulet har provtryckt spridarna osv osv vissa säger att jag måste byta pumpen men jag tycker att det inte kan vara felet för när den går så går den som bara fa... drar inge olja ryker inte läker inge diesel/olja spinner som en katt sålänge inte lampjä.uln lyser. glömde säga att när lampan tänds så slutar varvräknaren och ekonomi mätaren att funka och tomgången går upp och blir lite ojämn
har 19mil till närmase bmw verksta och lokala verkstäder har gått bet !
HJÄLP...... :(
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det fel du beskriver passar bra in på trasig varvtalsgivare..den som du bytt under startmotorn..men du kan ha ett kontaktfel till den..den sladden är mycket lätt att skada om man tex byter startmotor..
wa
7
wazz
525 TDS -93
Joo för jag va ut nyss och startade hingsten och som vanligt spann den som en fin liten kissemisse och då drog jag ut kontakten till varvtalsgivaren och då började han gå precis som stenkrossvek (som den gör när lampan lyser) så det måste ju vara att den nya givaren jag har köpt är trasig också eller kabelbrott !!!ska undersöka fallet ;-)
td
61
td_busen
Bmw E30 320/325
Bmw E46 330xd
Bmw E39 540
Bmw E61 535d
Hur gick det? har samma fenomen på min 525 TD...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.