|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en 325 -89 som är atomat.. skittråkigt .. Kommer att byta till manuell i höst... Tänkte kolla om det är någon som har bytt till manuellåda ... Är det mycket jobb för utom att byta låda .. Vad mer MÅSTE bytas för att det ska fungera .. Kan man ta lådan från en 320 ?? hoppas det .. Har hört att det sitter 240 getrag i 320 och 260 getrag i 325an .. Funkar 240 i 325an ... Tacksam för svar....... | |
|
Hej! Kulare med manuell låda :) Skulle tro det är svänghjul, koppling, tryckplatta, växellådan, kardan som behövs. rätta mig om jag har fel. Själv har jag en 320 med 325 motor och i den har jag kvar getrag 240 lådan. Så det funkar men den tål inte lika mycket. En jag känner har en 320 turbo som går rätt bra och han har våldat en hel del med den och getrag 240n verkar fortfarande hålla bra.. MVH Patte. |
|
|
Okej.. Så man kan inte använda automat kardanen alltså, Varför ?? Är den för kort eller ??Skillnad på 320 kardan och en 325 kardan, tänker på manuell nu .. Kan nog köpa den av samma kille som ja ska köpa lådan av .. Är det inget mer som behöver bytas ?? Ja pedalställ med .. MVH L |
|
|
ingen aning hur kardanen är på automataren. Chansade vilt :P Men mellan 240 och 260 så är kardanen till 240 längre tro ja det var. 260 lådan längre en 240n. Kanske olika grovlek också? vet ej riktigt |
|
|
Okej tack .. Får väl se om man får ihop det nästa helg .. |
|
| Kardan från Getrag 260 är 20-30 mm kortare, + att den är grövre till 260. | |
|
Okej.. Men passar automat kardanen till 240 lådan ?? Grovlek på 240 kardanen, längd ??? |
|
| Ska du regga om bilen till manuell sen? Är det inte drygt att byta pedalstället? | |
|
Måste ja regga om den ??? Det måste ja kolla upp .. peddalstället är inte så farligt.. Det ser lätt ut .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.