|
|
|
|---|---|
|
Hejsan :P jag har ett sportlluftfilter som jag monterade häromdan på min bmw z3 2,8 men luftfilter hänger lite sådär känns inte riktigt stabilt, då har jag en fråga någon som har någon smart lösning? och är det stabilt att ha ett öppet sportluftfilter ? och vad ger det för någon skillnad jag tycker man hör olika från olika personer? vad rekomenderar ni ? mvh /Fredde Fredde | |
|
Jag har blivit avrådd från BMW-mekaniker och andra från att använda "sportluftfilter", specifikt sådana som man måste olja in. Oljan har då en tendens att fastna i Luftmassemätaren och sabbar då motorgången. Själv kör jag med originalfilter med en rensad luftburk för att få mer ljud. Tror inte att 2.8 motorn gynnas överhuvudtaget av sportluftfilter med tanke på hur stor flaskhals det är i insuget. |
|
| Monobike; Rensad luftburk? Vad var det du gjorde? | |
|
Tog bort en "snabel" vid inloppet till burken, ingången till burken blir då större och släpper in mer luft och släpper ut mer ljud. Sedan sitter det en avsmalnande "tratt" på insugssidan om filtret inne i burken som fungerar som ljuddämpare (sitter med 1 skruv). |
|
|
Tack, Martin - då vet jag! Monterade K&N öppet sportluftsfilter häromdagen men märkte ingen nämnvärd skillnad i ljud - tror det blir, precis som för dig, bröderna eisenmann istället... =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.