AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
435

528iA -86

-:BeeMWe:-
Tänkte att jag skulle värdera "nya" bilen.

22 000 mil, s-bok, fullservad, dock ej i s-boken
mörkgrön med lite rost i skärmkanter.
Sliten inredning med den vanliga revan och nån spricka i panelen.

stolsvärme
elhissar
eltaklucka
motor/kupévärmare
3 st uppsättningar däck varav en på 15" alu.

Allt virker.

12-15 tusen, inte bra med rost i skärmkanterna.

//Sniffer
Då gjorde jag en bra affär :)

PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Tycker att 15000:- lite väl mycket för en E28:a.

Man kan ju för tusan få en likvärdig E34:a för 5000-8000:- mer och då är det ju en jäkla skillnad på bil.

Tack för mig.
Jag fick efter att ha prutat 500 med mig själv 14500:- för min 528iA-86 i september 01. 21000 mil och gick mycket fint, den mest välutrustade jag hittade med mina krav, det mesta utom skinn. Den hade då endast en 5-kronas rostfläck på höger bakdörr, i övrigt fräsch. Riktigt snygg bronzitbeigemetallic och BBS-krysseker till sommarhjulen.

När jag sålde var det dags att byta mittre ljuddämparen och skivor fram. Å andra sidan hade jag på ett halvår bytt skivor bak, fjäderben fram och en del annat. Förre ägaren sin tur hade kostat på den ca 30 000 under en treårsperiod.

Jag kan dock tillägga att den inte precis sprang iväg av sig själv trots skicket. Trots det undrar jag nu när jag letar BMW igen lite varför jag sålde...

Erik

Bromma
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Min kompis sålde iväg sin 528i -85 med en bit över 31.000 mil på mätaren för 10.000 kr så jag skulle tippa på 10-15.000 kr. Låter inte bra med rosten bara. Försök att fixa det hos någon seriös lackerare. Brukar inte bli bra om man står och sprejar själv i garaget, om man inte kan det väldigt bra.

//Schnitzer
Allt över 10' för den bil som beskrivs är rena rånet:-)

Tyvärr.

Varför?

1)Rosten
2)Skicket på inredningen
3)Det kanske viktigaste- A:et dvs automatare. Troligen blir den ett h-e att bli av med. Vilken ung 18-åring med nytaget körkort (som troligen är den vanligaste kundkrets på en E28 idag) vill ha en automatare??
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja..
Är bara motorn i ett bra skick=fräsch kamaxel och tight o fin på alla andra vis.
Automaten växlar fint?
Gör den det,då tycker jag inte man ska gå under 10lax för denna bil...

Men men, det är nog inte så många entusiaster som känner till kvalite'n i E28 M30 som jag(och är villig att ge dessa "kaffepengar" för en M30 bestyckad E28:a)..Suck.. ;)

Mvh Janne.

Jag tror inte några ungdomar köper denna sen, den kommer troligtvis gå som vinterbil eller något liknande. Jag är iförsig 18 och tog körkort i December förra året, är inne på min tredje BMW(och bil), anledningen till att jag tog en automat var att jag bor i centrum och kör enbart där. Så skönt att slippa växla.

Jag betalade iaf 6500 för den. Har nog tänkt sälja den för något liknande sen(om jag inte fixar rosten eller köper annat till den). Riktigt bra köp för allt funkar och det finns inga missljud finns.

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Då borde jag (och farsan) få hysat mycket för våran 528 -83 som är trimmad. Kardanen, avgassystemet, grenrör och en massa är bytt, så den går riktigt bra. Gör väl 0-100 på 7s. Inredningen är fin, men det finns lite ytligt rost på några ställen. Utrustning är väl cd-spelare och lite högtalare det enda...

//Daniel
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Ska du redan sälja 528:an -:BeeMWe:-, inte länge du hade den.

Vilka rövarpris 15 loppor :)

Det står ju att du skulle sälja den för något likvärdigt du köpte den för.
Bara vänsterpartister som tänker så, jag blev upplyst och kom på bätte tankar *garv*. Näe skämt åt sido, ska c om någon är intresserad av den till det priset. Tjänar jag lite cash så...

PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
HeHe, aldrig fel med lite extra pengar.

Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.