|
|
|
|---|---|
|
This smart device improves acceleration by continously measuring and converting the digital signal to the ECU, with a new and altered signal And because it simply just plugs in, it means you can fit it yourself with no professional assistance needed Benefits include: - At low revs, the engine responds at approximatley half the time in comparison to before - the delay time whilst accelerating in 3rd and 4th gear, and the engine in mid range, is almost zero - improved response for downshifts and safer overtaking - more fun on the road - fits all manual, automatic, petrol, and diesel models. Fits everything basically Vet någon om detta fungerar? Kostar ca 2000:- Någon som provat chipcenters produkter? Är dom bra? Mvh/Dennis B.M.W T.O.K | |
|
Spontant är jag skeptisk. Har du någon länk? Mvh /Tobias |
|
|
Låter ju väldigt intressant! Vet du om det finns till 325 (2007) också? Deras hemsida verkar ligga nere! / Marcus |
|
|
Här kan man läsa och se bilder. www.bmtown.com/e90_parts.htm Mvh/Dennis B.M.W T.O.K |
|
|
Vilken jäkla skum produkt med totalt intetsägande beskrivning av hur den fungerar, skulle aldrig sätta på en sådan i min bil. Känns som ett skämt från Teknikmagasinet :-) Om det inte bara är en ren bypass bluff så kan jag kanske tänka mig att den manipulerar gaspedaspositions signalen på något vis men vad vinnner man på det annat än förändrad känslighet kanske? Vill du ha mer effekt tycker jag du ska byta motor till en större eller om du vill ha mer ljud så kanske avgassystem eller öppet luftfilter. Du har en för fin bil för att solka ner med skumma prylar som denna tycker iallafall jag. Mvh /Tobias |
|
Cartéen |
Min nyfikenhet fick övertaget och jag var tvungen att beställa en sån "Sprint Booster". Beställde den från ett seriös företag i England vilka jag mailat lite med. Priset blev strax under 2000:- och leveransen gick på 4 dagar. Monteringen var mycket smidig då du med hjälp av en insektsnykel montera bort själva gaspedalsmodulen (sitter bara med en skruv) och lyfter bort denna. Sitter en kontakt som du särar på och monterar Sprint Boosten mellan dessa två kontakter. Hela monteringen tog ungefär 5 minuter. Så hur fungerar det då? När jag startade bilen och provgasade märkte jag att montorn rusade upp i varv något snabbare. Tog en sväng direkt och bilen måste jag säga känns betydligt allertare och mer på hugget än tidigare. När man kör normalt och gasar som vanligt svarar bilen betydligt snabbare. Trycker ner gaspedalen fullt och oj vilken skillnad. Bilen sätter sig direkt utan någon som helst fördöjning vilket funnits där tidigare. Stor skillnad när man sedan växlar till nästa växel där du återigen inte har någon fördröjning innan bilen sticker iväg igen. Detta upplevde jag som mycket irreterande tidigare. Tex från växel 1 till växel 2 vid fullgaskörning spinner bakhjulen till ganska kraftig och det har aldrig hänt tidigare. Även vid omkörningar samt segdragning på motorväg känner man en klar skillnad. Är både nöjd och förvånad över att denna modul ändrar karaktären så mycket på bilen som den gjorde. Bad min flickvän köra bilen utan att säga något om Sprint Boostern och hon direkt undrad om jag gjort något med bilen för att som hon sa "oj vad bilen känns pigg, vad har du gjort?" Kan varmt rekommendera Sprint Booster. / Marcus |
|
Tobias1980>> Ja, en signaltweakare, samma signalförvrängarpryl som de populära piggyboxarna till 335i. (Som kommer göra att N54B30 motorer blir hårdvaluta på skrotarna) Enda skillnaden är att denna endast jobbar med signalen mellan gasspjäll och ecu. Funktionen är exakt den samma som att stampa hårdare på pedalen. De påstår inte heller att effekten ökar. Vid mappning av bilar med elektroniskt gasspjäll brukar man allt som oftast ge sig på spjälläge vs. trottelpossition. skillnaden i detta fall är att insignalen förändras innan den når ECU. |
|
|
Precis som NPe så blir inte bilen på pappret snabbare. Däremot upplevs bilen snabbare och känns betydligt rappare! / Marcus |
|
|
Ville bara meddela att jag nu sålt min bil men lämnade ej med Sprint Boostern. Denna kommer således vara till salu! Vid intresse finns jag på mail marcus.nilsson@bt.bonnier.se. / Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.