AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.043

Köpa en 525 eller 530 e39 touring? Svårt val.

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Håller på och letar efter en e39 touring. helst 525 eller 530. Kraven var egentligen navi steptronic och helst skinn
Har hittat 3 st och är svensksålda. 525 är från 02 och ca 16tmil och vill ha ca 100 tkr. Navi och steptronic har den men ej skinn men det går fixa ju och är gubbkörd!.
Båda 530 är från 01 den ena har rullat 17600 ch den andra har rullat 14700. Den som har rullat är 17,6tmil har bla steptronic komfortstolar navi skinn ja så gott som fullutrustad ca 115tkr.
530 som gott 14,7 har navi steptronic skinn och manuela sportstolar! Men saknas en hel del utrustning som pdc dsp avblänbara speglar och annat godis och pris ca 110tkr.
Vilken ska jag ta? Några tips vilken ska jag välja eller hur jag sk tänka?

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Det är svårt att veta vad du tycker är krav på utrustning. För min egen del skulle jag köpa en 530 och du skulle den mest välutrustade vara mitt förstahandsval om skicken är jämförbara.

Det är dock som min sambo uttryckte sig... "Fan ta dig. Nu kan man ju inte ha en bil utan regnsensor igen" Utrustning kan man aldrig få för mycket av och det är vanebildande.

/Thomas
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Har av någon anledning hamnat i en liknande sits som peter78w. Bil-bytar-djävulen har slagit till, så jag har nästan identiska tankar :)

Är lite fräck och lägger mig i diskussionen med en ytterligare fråga. Vikten av att ha ett M-sport-paket.. hur stor är den egentligen, den dagen man vill sälja?
Jag personligen tycker E39 utan sportchassie ser lite för trist ut.

PDC har jag personligen vant mig vid. Det har nästan blivit ett krav :)

Mvh
Patrik

___
B M W
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Många som äger E39 med M-paket brukar försöka hävda att bilarna blir totalt osäljbara utan och värda 30.000kr mindre. Riktigt så roligt är det inte även om prisskillnaden faktiskt finns där. Runt 10-15 tusen extra borde man lägga på en bil med M-paket. Det man ska vara medveten om är att det finns köpare som uteslutande tittar på bilar på M-paketbilar och inte ens ser åt de standardutrustade. Däremot verkar inte dessa vara beredda att betala så värst mycket mer egentligen.

//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.