|
|
|
|---|---|
|
Som topic, var kan jag hitta en sådan? Kan jag ta en låda från några andra modeller? mvh olin | |
|
Se till att få mekanisk anslutning till hastighetsmätarvajern. De fanns på E12, och tidiga (innan 81) E24. Växellådor från E28, E34 med stora sexam eller M motorer passar också, problemet är bara att hastighetsmätaren är digital på dessa. M3 E30 har också en låda som passar, tidiga 87 och 88:or har gjutningen kvar för hastighetsmätarvajer dock inget drev monterat. Drevet kostar 500kr på BMW och monteras på några minuter om du har till gång till någon lämplig värmekälla. Överväxellådor kan du hitta på Svenska skrotar. Sportlådor (1:1 på femman) hittar du enklast på Ebay. Priser varier med skick, räkna med ett par tusen för en bra överväxellåda och minst 10 000 för en bra sportlåda, om du hittar någon, de med hastighetsmätaruttag växer inte på träd idag tyvärr. /Johan |
|
|
Hej Fredrik. Hitta någon sen 528 t.o.m-81 sista E12.Det finns en och annan bil som är lite smårutten. Fanns med både getrag och ZF. Hittar du en bil kan vi dela på den.Jag behöver lägga en del att lägga på hyllan. Mvh:Jonas Brinell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.