|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag har precis införskaffat mig en Garmin nuvi 760. Två fästen medföljer, ett för vindrutan(sugpropp) samt en för instrumentbrädan. Jag vill använda den på instrumentbrädan för att få naviatorn närmare mig, men det är en grej jag undrar: För att fästa den på instrumentbrädan medföljer en självhäftande platta. Vågar man fästa den, eller riskerar man att få permanenta märken efter den när man tar bort den? Nån som prövat något liknande? Har svart inredning i min e46. | |
|
För att slippa limma den på panelen så köpte jag ett extra mobilhållarfäste, sånt som man klämmer fast vid ventilationsgallret i mitten. Sedan satte jag fast den limmade plattan där. Funkade klockrent. Lätt att ta loss hela fästet vid behov. Sedan beror det ju på var man vill ha navigatorn förstås! För mig funkade det bra i mitten. |
|
|
Tack för tipset. Vad jag har för mig så är det nämligen två delar på sådanna mobilhållare. Går det att montera den limmade plattan direkt på den delen som fästs i ventilationsgallret. Eller måste man fästa den på delen som är tänkt att hålla i mobilen. Skönt att slippa så många olika delar. |
|
|
Den som jag köpte är bara en profil som man fäster vid ventilationsgallret. I den skruvar man sedan fast själva mobiltelefonhållaren som ju är olika för olika modeller och fabrikat. |
|
|
Här finns mer info: Länk Använd sedan deras sökfunktion och skriv BMW. Det finns olika modeller för rakt eller vinklat montage, höger eller vänster sida m.m. Lite info från deras produkt: ProClip är en monteringsbygel som monteras på bilens instrumentbräda. På ProClip kan du montera t ex en hållare till mobiltelefonen eller handdatorn. Trafiksäkert och bekvämt -du har alltid din mobiltelefon, handdator etc. inom bekvämt räckhåll. ProClip är speciellt utformad till varje bilmodell och går snabbt och lätt att montera. Monteringen skadar inte bilens inredning och du behöver inga specialverktyg. Tillverkad i svart ABS-plast. Monteringsanvisning medföljer. |
|
| Ok. Ser smart ut. Vet du var kan man köpa dom. Hittade ingen info om det på deras sajt. | |
| Finns nog i de flesta mobilbutiker att beställa. Jag köpte min på The Phonehouse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.