AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.208

köpråd 320d

Ekin
Jag såg en 320d till salu, 12000 mil medkörd, -02, verkar helt ok..
men, den är importerad från Italien, av en firma, dom verkar vara väldigt seriösa, men jag undrar om det är nåt som skiljer på en italiensk bmw och en nordisk?
vet nån...

kom gärn med åsikter!!!

e de ett bra köp??
Skulle inte köpa, den har garanterat inte vårat kalltklimat värmepaket.
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Och hur är det med rostskyddet? Är nordiska BMW bättre skyddade än Sydeuropeiska? Borde inte det vara det eftersom VV verkar aldrig snåla med saltet.
Italienarna generellt är väl inte lika heta på att vårda sina bilar som exv. tyskarna men säkert ingen fara - vad heter firman?
li
49
lias
520D F11 Xdrive - 14
Opel Astra Cdti E 1,9 - 07
Var petig med att kolla upp ev. skador då de kör lite annorlunda i Italien=). Man ser ju lyxbilar med hela sidorna förstörda. Kan ju vara en krockad bil. Kolla turbon eller åtminstone att det inte läcker olja från aggregatet.

Hur mycket vill de ha för den?

"När du älskar att köra"
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Möjligt att värmen inte räcker vid minusgrader, kolla upp att den har elvärmare.

Hade en Passat TDi -98 som inte klarade värma kupén under +4´C - bakrutorna var STÄNDIGT immiga på vintern...

Mvh
Skrönan om värme paketet tar den ALDRIG slut??

Länk som synes erbjuder man 1 enda värmepaket till E46 320d däremot saknar bilen troligen "kaltland paket" dvs vätskor för låga temperaturer samt troligen även Länk som hjälper till att få upp tempen på kylvattnet snabbare... (vet inte vilken av dess som är "Svensk standard")

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Håller med dig Gasar-Magnus.

Jag har en kompis som kör en italien-import och han har precis lika bra värme som jag har i min svensksålda.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det verkar som om elvärmaren är standard, mycket bra: Länk Länk

Mvh
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det fuskas något vansinnigt med begagnade BMW dieslar från Italien så var på din vakt angående mätarställning. Syna dessutom bilen noga efter slarviga omlackeringar. Har man varit i Italien och sett deras bilar förstår man varför...

//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.