AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.168

Vad är det med folk? Är de trötta på bmw ?

Sökte för skoj skull på bmw och alingsås på lite olika annonssidor och hittar nästan alla bmw-bilar jag känner till som rullar i stan... Är folk trötta på bmw eller byter de bara bil oftare än andra bilägare t ex Volvo och saab-ägare?

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Jag tror på det senare. Själv är jag i alla fall den typen! Tröttnar snabbt på bilen.

För mig personligen så beror det på att jag hela tiden söker fel på bilen. Även de minsta felen blir störande. Detta gör att efter ett halvår med bilen så ser jag småfel överallt och stör mig så mycket på dom att jag är tvungen att hitta en annan bil där jag ännu inte ser så mycket fel! :D
Stigande bensinpriser? För folk som ligger på marginalerna så kanske gränsen är nådd och de byter till billigare bilar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mycket som är importerat genom vimpelhandlare börjar väl människor upptäcka vad det är:)

Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Det med att andra bilar dricker mindre stämmer inte - BMW är de mest effektiva på marknaden och tom. körskolorna har bytat till BMW här i Helsingborg för att de just dricker minst av alla.
Nya BMW ja, men äldre bilar som din E32 750i kan väl knappast räknas som bensinsnål? Lägg till dyra försäkringar och allmänt stigande priser (på allt) så kanske BMW:n är det första som man kapar kostnaderna på, om man redan ligger på gränsen av vad ekonomin klarar av. De flesta byter nog hellre ner sig på bilsidan än på boende.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
De flesta som kör BMW kör E39or nu och E46or. De är rätt nya.

750in dricker inte så värst mycket som folk tror.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.