|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om du vill tro att alla Windowsanvändare lider av DLL-hell så får du väl göra det. Som du säger, back to topic. Nya (kanske fanns tidigare också) BMW och MINI har ett tillval som ger en USB-ingång i mittkonsolen eller armstödet, i vilken man kan koppla in en vanlig MP3-spelare eller ett USB-minne. Man får då låttitlar på skärmen, kan bläddra i katalogerna, osv. För iPod krävs något ytterligare tillbehör som kostar nån tusing att köpa, men vad jag vet beror detta mindre på att BMW favoriserar iPod specifikt och desto mer på att iPod helt enkelt inte använder en vanlig USB-kontakt, som 99% av alla konkurrerande spelare. Eftersom iPod ändå är populär så finns det ju helt klart ett affärsintresse för BMW att sälja ett tillbehör som låter iPod-ägare koppla in sina lurar utan några större problem. Att BMW därmed "satsar" på iPod - visst kan man se det så. Men iPod-ägarna hade ju sparat mycket pengar om Apple helt enkelt hade försett sin spelare med en vanlig USB-anslutning, istället för att kräva en specialkabel. Rätta mig om jag har fel här - är integrationen man får med iPod-donet bättre än den man får med ett vanligt USB-minne? Hur mycket mer kan det bli än att man kan se låtarnas titlar, bläddra igenom sina kataloger/album osv? Motsvarande fråga kan ju ställas avseende iPhone, man har ju sedan urminnes tider kunnat koppla in sin mobiltelefon med Bluetooth i BMW. Är det inte även där samma sak för iPhone? Eller kräver Apple någon speciallösning även där för att det ska funka? Wilhelm Svenselius |
|
|
"koppla in sina lurar" skulle förstås vara "koppla in sin iPod". Pardon. Wilhelm Svenselius |
|
| W2k jag tycker mig kunna ana att du inte kommer hänga på låset hos Telia 00:00:01 natten till fredag ;-0 | |
|
danielb: Är det då som "American Pie 7" har premiär eller? :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Tack VHDanne ! Bra information. |
|
| Tänkte bara tipsa w2k om en riktig najs film som bör ses: Länk ..inte långt kvar nu ;-0 | |
|
Jag kanske missade något, men vad var poängen med filmen? :o Den visade ju inte själva telefonerna, bara några papplådor. Hade varit mer intresserad av en demo-film eller nåt. Wilhelm Svenselius |
|
|
danielb: Cool film nu blev man sugen igen på den nya ultimata telefon:)) |
|
| Syftet med att jag visade filmen är väl att det är sånt sug på den här nallen att man till och med bemödar sig med att lägga ut filmer när en stackars brud packar upp dem. Jag är riktigt sugen på en Ajfån själv, även om jag sitter med en Touch sedan 6 månader. | |
| Kan bara rekomendera Iphone, har haft två stycken av första generation. Det blir inte mycket bättre och roligare just nu i mobila världen. | |
|
danielb: Öh, det kallas marknadsföring. Precis den reaktionen du beskriver är filmen avsedd att skapa. "Oj, vilket sug det verkar vara efter den där nallen, tänk om man skulle gå och ta sig en titt!!" Om det är något Apple förtjänar cred för så är det deras oerhört framgångsrika marknadsföring. Få företag är bättre på att skapa "hype" kring sina produkter. Däremot oroar det mig alltid att se folk svälja reklam med hull och hår, utan minsta tecken på kritiskt tänkande. Wilhelm Svenselius |
|
|
Jag är rätt så road över den här hypen över iphonen, men är ju inte dummare än att jag fattar att det är väääldigt mycket show över det hela. Det är rätt underhållande att det sitter 500 Apple nördar på deras Keynotes och riktigt jublar och klappar händerna när Steve Jobs meddelar att den nya Iphonen ska få en vanlig 3.5mm plugg till hörlurarna och inte som den förra, en nedsänkta varianten som bara funkar med Apple skitlurar. Han menar alltså samma typ av kontakt som jag hade till min Walkman 1988? |
|
| iPhonen har landat. Efter laddning och synkning har jag nu testat den i BMW'n. Alla förväntningar är uppfyllda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.