|
|
|
|---|---|
|
Hade planerat en liten inhandlingeresa till tyskland i lördags. Allt va frid och fröjd tills jag skulle köra på tysklands-färjan i Rödby, och vad händer......Jo bilfan startar inte, vilket har varit ett flitigt återkommande fel på den sen jag köpte den för ett halvår sen. Ska det vara så svårt att få bukt på detta fel.....nu är det 4:de gången den inte startar för mig. Jaja....hoppas Danskarna "för där står bilen nu...i Danmark" är bättre än Lunds bil i Varberg på att fixa felet :) | |
|
fan vad surt! jag ska köra ned till spanien med min E39 på onsdag. bara att hoppas att min klarar sig hela vägen. |
|
|
Klart bilarna klarar långa utlandsresor, varför skulle de inte det? Men har man ett latent startproblem så skulle iaf jag fixat detta innan nån längre utfärd. Startar inte innebär ingen snurr på startmotorn, eller bra snurr men ingen tändning eller vad? Startspärr (nyckel inkl transponder) tändningslås, bränslepumpsrelä eller batterifel är tänkbara felkällor. FP |
|
|
I mitt fall va det en rutten säkring som jag inte viste var den satt. Men resan kostade mig 6500.- inkl bärgning resa hem och resa för att hämta bilen i danmark....hade jag bara vetat var den satt hade man ju sparat en del cach....men men. |
|
|
Intressant problem, fast trist för dig såklart. Hur visade sig problemet, var satt säkringen (nummer?) FP |
|
|
Hej, vore schyst om du kunde beskriva var säkringen sitter. Verkar inte vara helt fel att ha en sådan i reserv. //Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.