AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.744

Blivit blåst på import!

ea
2
easy
525d Touring - 05
Tjena,

Är tyvärr ytterligare en som blivit blåst på en importbil...Har köpt en BMW 525d från en importör som inte är OK. Bilen skulle ha gått 6700 mil när vi köpte den, det har nu framkommit att den har gått ca 10000 mil till. Har ju sett en del inlägg på forumet om detta. Någon som har bra tips på hur man skall inleda processen?

//Easy
Beklagar. Har du läst Länk kanske kan ge något.
Har du några bevis mot att det är importören som skruvat?

/Udo Dirkelsniff
Lider med dig, Easy - trist att folk inte kan vara ärliga...

Först och främst;

Bevis som talar för att bilen är skruvad är naturligtvis oerhört centralt för ett ev. avhjälpande, sedan uppkommer frågan om du, vid köpetillfället, bort ana att bilen var skruvad... Har du ngt som påvisar att säljaren själv var medveten om bilens felaktiga mätarställning, är det naturligtvis guld värt.

Vad är det för importör och vilka typ av bevis har du? Om du vill, kan jag hjälpa dig med problemet ifråga då jag läser just affärsjuridik... =P

PM:a mig om du vill ha hjälp!

Mvh Anton
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Någonting som kan förstöra ditt case är om bilen i jämförelse med liknande objekt var för billig. Är så fallet kan rätten anse att du borde insett att något var fel på bilen och därmed neka återgång av köpet eller prisavdrag.

//Lövet
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Fy f*n!! Nu vill man gärna veta vilken importfirma detta handlar om, eftersom jag själv varit i tankarna att importera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.