AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.442

Sänkning M3 e46

La
18
Lapin
BMW M3 E46
Husaberg 450 -08
Kawa Ninja -04
Tjena

Tänkte ta ner m3 an lite närmare marken.

Vad rekommenderar ni? Funkar det att bara kasta på nya fjädrar lr bör man byta stötdämpare i samma veva?

Vad/vart ska man handla?
Vilka priser kan det röra sig om?

Bytet i övrigt är det några konstigheter lr lätt bytt?

/// Lapin
Finns en hel drös med inlägg om du bara söker på sänkning AND m3...

Själv sänkte jag bilen alldeles nyligen med H&R sänkningsats runt om - helnöjd med kvaliteten och väghållningen - dock skulle jag vilja ha det ännu lägre men det har de facto inget att göra med märket ifråga... Vissa förespråkar att ett byte av stötdämpare alltid bör ske vid sänkning, andra säger att det ej behövs så länge du inte sänker mer än ca 30 mm...

Priserna skiftar naturligtvis beroende på tillverkare men som alltid får du vad du betalar för - personligen har jag inget ont att säga om H&R; hårt och styvt precis som det ska vara! =)

Jag beställde härifrån;

Länk

Lycka till!

//Anton
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
eibach pro kit är det enda alternativet om man inte skall byta dämpare dom är byggda för orginaldämparna :-)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
även med eibach fjädrar slår mina oe dämpare till stoppet vid extrema körningar
rek om du verkligen ha performance bör även byta dämpare ex Koni Sport (gula)

eller så får du ta till det dyrare alt coils

@bomis: är det din m som är ute till salu?
La
18
Lapin
BMW M3 E46
Husaberg 450 -08
Kawa Ninja -04
Tycker ju bilen ser så hög ut med csl fälgarna undrar om 30mm verksligen räcker...

Har fått tag på H&R fjädrar som sänker 30mm till bra pris funderar på att slå till.

Är det några konstigheter vad rör själva bytet? Något ni kan tipsa om redan nu lr reder man ut det som halvvan mekare med vanliga verktyg.

Misstänker att en hjulinställning efter är nödvändigt?

/// Lapin
H&R har haft problem med att fjädrarna inte har sänkt lika mkt som man har sagt. Tex olika både i fram och i bak. Problem från fabrik, detta var en månad sedan man kanske är löst det men hör dig för. Därför köpte jag bla Eibach. Sendan talar rekomendationerna för sig själva.

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> yes det är min bil som är till salu :-)
Beställde idag KW coilovers så jag slipper problemet med ojämn/icke önsvärd höjd - ska blir gott att få justera höjden precis som jag vill ha den! =P
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
^^ klokt, hoppas att det blev KW3 eller club-sport, allt annat från KW kan man diskutera

har alltid funderat dock, hur kan man vara 100 på att bägge dämparna på samma axel har samma inställning på mm

@bomis: vad blir det härnäst, M som i Merk eller M som i e9x
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> antingen en m5:a typ 2006 alt 996 tt
Har H&R på min och är alldeles lagom i höjd..

Bra kvalitet med....

Dock lite dyrare än eibach...

MVH John
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
@sphixex: h&r, det beror på vart man köper dom, i SE kostar dom över 4k men i DE kan man få dom för 3k
för dom som vill få samma look som h&r kan ju kika på Intrax

@bomis: e60 M5 inget dålig val, har totalt fallit bort från min perspektiv, är inne själv att återskaffa en pcar dock en 996 4S alt 997 S cab
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.