|
|
|
|---|---|
|
Far min skall köpa ny bil. Han kör ca 5000 mil/år. Vad blir billigast att köra och äga med tanke på skatt, bensin/disel pris. Nån som räknat på detta? Dallas Länk | |
|
det varierar från modell till modell... men kör man så mkt så är diesel det solklara valet... brytgränsen brukar ligga på någonstans mellan 800 - 2500 mil. __ Min bil: Länk |
|
| Med jämförbara motoreffekter så lär dieseln vinna med de miltalen. | |
|
Billigast blir att åka en så lätt bil som möjligt som drivs på biogas/bensin. Sedan är väl din far van vid en storleksklass av bil sedan många år och få honom att sätta rumpan i en liten bil kanske inte är det enklaste?:) Jag skulle tro att det smartaste alternativet för honom är att behålla den bil han har och kosta på den rejäl service och en rekond. Nya bilar faller 50% på 2 år och köper man bil privat finns det roligare saker att lägger pengarna på. Mvh Asken |
|
|
Förstår vad du menar asken. Men att konka runt i en v70 -98 med 34 000 mil på mätaren är inte roligt, spec om man kör så mycket. Blir nog inte en helt ny bil utan en som är max 1 år gammal. Dallas Länk |
|
| Nya BMW håller tragiskt nog inte den fina upplevda kvalitet som producerades på 1900-talet och de första åren under 2000-talet. Det låter som han behöver en E31a för att uppskatta brukshäcken mer, fråga han om han vågar köpa en sån?:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.