|
|
|
|---|---|
toffe |
Jä-la bil !!! Har gjort test på bilen och högra lambdan var kass. Satte på en universal för 900 kr, fungerade ej bilen fortsatte drick bensin och tomgången studsar hejvilt. Köpte en orginal för 1645 och satte dit och världen sämsta bil en bmw 530 forsatte att studsa hejvilt på tomgång vet ännu inte om den fortfarande dricker ca 2L/milen men det skulle inte förvåna mig om den gör det eftersom det är en skitbil!!!!!!!! Min Opel 1,6-90 gick f-n så mycket bättre!!! Är det någon i detta avlånga land som vet vad det kan vara nu då??? Är väldigt tacksam för all hjälp innan bilen åker till skroten!!! |
|
oj oj, du skall nog sattsa på opel i framtiden! En bil som passar dig. Angående 530:n så kan du komma förbi mig så tar jag hand om den i stället för skroten. Kan betala skrotpremien till dig, skämt å sido, med din inställning får man ingen överdriven lust att hjälpa dig. Kanske finns det någon annan som kan. MVH Tobias |
|
toffe |
Jo jag överdrev rejält men jag har lagt mina sista pengar på den bilen och den fungera ändå inte, var irreterad innan men den krångla ju hela tiden. Behöver fortfarande hjälp om nu någon förutom tobbz har lust att hjälpa mig eller lämmna förslag. Och bilen slipper skroten. |
| Ojdå... Låter som det har varit en riktig skojarbil en gång i tiden, kanske nån riktig PLAYER som har haft den, som bara kör och skiter i Service??? | |
|
Kan vara om du har gjort en motor tvätt så kan det ha kommit vatten ner i hålen vid tändstiften. Eller om ventilkopspackningen är dålig så kan det komma ner olja istället och då tänder den ganska dåligt. Hadde samma knas på min 730i 93. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
toffe |
Jag har bytt tändstift idag och där var varken vatten eller olja. Några andra förslag?? |
|
Kolla alla vacumslangar och alla andra gummislangar. Kan även vara det berömda membranet i bakkant på insugsröret, särskilt om de bakre tändstiften såg lite svartare alt oljiga ut jmf dom andra. Den höga bränsleförbrukningen berodde nog på den trasiga Lambdasonden. Dåliga motorfästen ger också orolig tomgång dock inte synliga på varvräknaren men känns dock i bilen... Använd sökfunktionen i forumet så så får du många tips i ärendet. sök på membran, tomgång,motorfäste,mm Olbo www.bmw.isgreat.net |
|
toffe |
Jag bugar o bockar. Tackar för hjälpen. Få ge mig på bilen i helgen. |
|
Allt enligt min mekaniker. Enligt diagnostesten som utfördes vid senaste inspektion (förra veckan) så blev det felkod på båda lambasonderna. Nollade dom och kollade avgaserna. Helt ok värden. Kollade diagnosen igen, fel på lambasonderna igen. Trolig orsak. Det omtalade membranet till insugningsröret. Därav fel info till lambasonderna som ballar ur. Bilen går oxå oroligt/kasst på tomgång ibland. Ska byta membran den 29/5. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
ska köpa min första BMW 525 i 89 en fin men er rädd om det skulle bli fel på den jag har hört att det er dyra delar och rep kostnader ...... ge mig några tips.. MVH elias |
|
|
Elias: Kontrollera i första hand kamaxeln med vipparmställ, en genial konstruktion som dock inte är ämnad att hålla, nöj dej inte med att lyssna på det mysiga spinnandet från sexan utan ta bort ventilkåpan och kolla hur grejerna ser ut.Kolla sedan avgassystemet, silentblocken. Skulle inte skada med ett M-test eller liknande. Sök även mer i detta forum! ---------- Historik: 1602 -72 320 -77 520i -83 Mvh LEF |
|
|
Tja igen jag ska som sagt köpa en 525I 1989 som gått 22000 mil , lIte långt men inte för en BMW, tycker jag.. Den er mycket fräch har cd taklucka och alu.fälgar samt vinterdäck. den er också svensk såld, 40000 va tycker ni ..????????? |
|
-:BeeMWe:- |
40 jävla papp... Inte billig |
| Inte billigt men den er fin,40000 er det för mycket eller ganska bra....????? isåfall hur mycket ska man ge???? | |
|
25-30 papp kan den väl vara värd om den är verkligt fräsch och har gått i Norrland långt ifrån saltrusket. För 40 lappar får du lätt en flera år nyare med 24V. (Mera pulver, lägre förbruknikng.) Mvh LEF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.