|
|
|
|---|---|
|
Körde med bilen igår hela dan, utan några problem, när jag kom hem på kvällen och skulle köra in bilen i garaget så började hydralen ladda tryck som vanligt eftersom jag hade dörren öppen. dock gjorde den nåt annat som den inte har gjort tidigare, och det var att den slutade ej att ladda tryck och började tick/knackade ljud som om ett drev kuggar över eller licknande? tog väck batteriet igår och testade imorse igen, började ladda tryck som vanligt men när den väl fick tryck kom det här ljudet igen, den slutar inte ladda tryck, precis som om en ventil hängt sig eller dyl. nån som varit med om detta innan? Tack på förhand! (o.o) \-/ | |
| anledning till detta var att ett relä var kast som stryr hydralmotorn vilket gjorde att hydralmotorn gick hela tiden.:S | |
|
Alltid tacksamt att folk till slut förklarar vad som var fel! Kul att det gick att lösa så lätt :) |
|
| Var satt detta reläet någonstans, om man nu skulle råka ut för samma problem nån gång?? | |
|
Relät sitter på fjädertornet, mellan hydralpaketet och fjädertornet, relät kostar typ 150-200kr tror jag. ett råd är att byta relät föratt, pajjar relät som det gjorde kan hela hydralmotorn gå sönder med tanke på att den får arbeta hela tiden, och hydralpaketet är inte billigt, och bara motorn går det ju inte byta. mvh |
|
|
Kolla gärna oljenivån också så att den inte är för låg, service är alltid billigare än reparation... Mvh |
|
|
ska även byta hydral oljan föratt föra ägaren påstod att han hört att det var vanlig bromsvätska i den. och tror nästan han har fyllt på men lite sånt:S men verkar rätt jobbigt och hitta var det finns och köpa den oljan, nån som har nån aning? och gärna om nån vet om det är jobbigt och lufta systemet efteråt mvh |
|
| Jag köpte hydralolja till smg-enheten till min m3 smg 98:a. Oljan heter enligt mitt kvitto från BMW i örebro Pent.chf 11 S och kostade 154 spänn. Nån luftning av systemet har jag inte behövt göra efter jag fyllt på. Och jag fyllde på ganska så mycket typ 3-5 dl eller nått | |
|
Aoc, hade du några andra problem med din smg innan relät gick åt fanders? Växla lådan som den skulle hela tiden? |
|
|
nej da.. den växlade fint, men tror dock att förra ägaren har hält på bromsvätska i hydralbehållaren så jag vill byta ut oljan helt, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.