|
|
|
|---|---|
|
Tjena, min fjärrkontroll till mitt Cargard lås med larm har slutat fungera till min E36 coupé :( Jag har öppnat den och torkat rent, bytt baterier mm men den funkar ändå inte. Jag har också en till fjärrkontroll som fungerar men den är inte till min bil, så jag undrar om man kan flytta över någonting från den trasiga till den hela fjärrkontrollen så att den får rätt kod/frekvens till min bil. Vad är den guldiga plattan för något dom är på bild 3? Om jag behöver köpa ny vart kan man köpa en och vad kommer den att kosta ungefär? Bilder: 1 Länk 2 Länk 3 Länk 4 C:\Documents and Settings\Jonathan\Skrivbord\DSC00775.JPG¨ Tack på förhand :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är kontrollerna identiska så är det bara att koda in/initiera den andra fjärrkontrollen enligt larmets manual om det nu är ett Carguard 950 tex. Så gjorde åtminstone jag som fick en fjärrdosa av en kollega här på forumet, fanns bara en till gummans polo när vi köpte den. Skaffa en flaska startgas och en några tops och gör rent den yta som knapparna trycker på, de bildas oxid och förhindrar då manövern ett ganska vanligt fel. man brukar ju höra att det "surrar" lite i dosan när man trycker på den ibland. Den icke fungerande ser betydligt skitigare ut än den som fungerar åtminstone på bild 1. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Okey, ska försöka göra rent mer. Jag kan nog inte koda om den andra fjärrkontrollen eftersom jag inte har någon manual. Får väl i västa fall köpa en ny :( | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Carguard Manualen finns på nätet bara arr googla lite :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Japp hittade manual, å efter lite mek så fick jag stängt av larmet och programerat om den fjärrkontrollen som funkade....mycket lätt. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.